بابک نکویی کارگردان انیمیشن «استریپی» عنوان کرد که این انیمیشن برای ثبت‌نام حضور در جشنواره اسکار، مجوز گرفته است.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، بابک نکویی کارگردان انیمیشن در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه انیمیشن «استریپی» به کارگردانی بابک و بهنود نکویی برای حضور در اسکار ۲۰۱۶ ثبت‌نام کرده است، گفت: یکی از شرایط حضور در اسکار این است که فیلم‌های کوتاهی که در فاصله زمانی اول اکتبر ۲۰۱۴ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ به مدت حداقل هفت روز پیاپی در سینماهای منطقه لس‌آنجلس اکران عمومی و تجاری همراه با بلیت‌فروشی داشته باشند مجوز حضور در بخش بهترین فیلم کوتاه جوایز اسکار را به دست می‌آورد، مشروط بر این‌که در سالن‌های سینمای تأییدشده آکادمی در بازه زمانی و مدت‌زمان مشخص‌شده روی پرده رفته باشند.

وی ادامه داد: در همین راستا انیمیشن «استریپی» در هفدهمین سالانه نمایش «The 17 thAnimation Annual Show of Shows» شرکت کرده و از روز ۲۴ سپتامبر تا پایان ۳۰ سپتامبر به مدت ۷ روز در سینما «آرک لایت» هالیوود اکران شد و بعد از پایان ۷ روز سینمای موردنظر که مورد تأیید آکادمی اسکار است، طی ارسال یک ایمیل به این آکادمی، اکران این انیمیشن را تأیید کرد.

وی بیان کرد: پیش از اکران «استریپی» در سینمای امریکا، فرم حضور انیمشن در فستیوال اسکار را پرکرده بودیم و با اکران آن در سینما، اجازه  ثبت‌نام در اسکار را پیدا کردیم.

نکویی گفت: حضور در هفدهمین سالانه نمایش «The 17 thAnimation Annual Show of Shows» از اهمیت بسیاری برخوردار است، چراکه تعدادی از آثار راه‌یافته به این نمایش سالانه که برای حضور در اسکار انتخاب می‌شوند، معمولاً نامزد دریافت اسکار نیز می‌شوند. با انتخاب «استریپی» توسط این جشنواره، امیدوارم این انیمیشن بتواند در اسکار ۲۰۱۶ حضورداشته باشد.

مجله لس‌آنجلس تایمز درباره این انیمیشن نوشته است: انیمیشن «استریپی» از ایران به کارگردانی برادران نکویی داستان یک کارگر بی سر و صدا و سرکش را روایت می‌کند که محصولات خط مونتاژ خود را با خطوط منحنی قرمز تزیین می‌کند و به فضای خاکستری کارخانه اعتراض می‌کند. فیلم تصویری است از اعتراض هنری در برابر دنیای روزمره و دلگیر.

همچنین جان لستر مدیر ارشد خلاقیت استودیوهای پیکسار و والت دیزنی درباره این سالانه نمایش گفته است: انیمیشن کوتاه قالب هنری فوق العاده‌ای است که همیشه زیبا، خلاقانه و به‌شدت سرگرم کننده است. «The 17 thAnimation Annual Show of Shows» بهترین جا برای دیدن آخرین و برترین انیمیشن‌های کوتاه دنیا است. هرگز از دیدن این انیمیشن‌ها پشیمان نخواهید شد.

انیمیشن «استریپی» توانسته است در بیش از سی جشنواره بین‌المللی در سرتاسر جهان همچون «انسی» فرانسه شرکت و موفق به دریافت جوایزی چون جایزه بهترین متحرک‌سازی از جشن خانه سینما ایران شود.

این انیمیشن تا پایان سال میلادی به اکران خود در سینماهای امریکا ادامه می‌دهد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=1448