فیلم پویانمایی «بزغاله‌های ابری» به کارگردانی حمید کریمیان در بخش غیرمسابقه‌ای پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی استرالیا به نمایش درمی آید.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از خبرگزاری مهر، فیلم پویانمایی «بزغاله‌های ابری» به کارگردانی حمید کریمیان  از ۱۷ مهر تا ۱۱ آبان ۹۴ در شهرهای آدلاید، سیدنی، کانبرا، بریسبن و ملبورن نمایش داده می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی از شهر «کوئیزلند» استرالیا آغاز می‌شود و به سینمای ایران اختصاص دارد. این رویداد سینمایی از طریق نمایش فیلم‌های معاصر ملی تلاش می‌کند فرهنگ ایرانی را به مخاطبان استرالیایی معرفی کند.

 برپایی کارگاه‌های آموزشی و ایجاد فضایی برای گفتگوی مخاطبان استرالیایی و ایرانی از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

جایزه اصلی این جشنواره «NETPAC» برای ترویج سینمای آسیا و اقیانوسیه است که از سوی داوران به بهترین اثر در این زمینه اهدا می‌شود و جایزه ویژه تماشاگران نیز از دیگر جوایزی است که بر اساس آرای تماشاگران به فیلم مورد علاقه آن‌ها تعلق می‌گیرد. در دوره قبل این جایزه به دو فیلم ایرانی «عصبانی نیستم» و «حوض نقاشی» اهدا شد.

فیلم پویانمایی «انیمیشن» پنج دقیقه‌ای «بزغاله‌های ابری» از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکنون موفق به حضور در ۱۳ جشنواره بین‌المللی و کسب جوایزی از جمله جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان در نهمین جشنواره پویانمایی تهران و جایزه بهترین موسیقی فیلم در جشن خانه سینما شده است.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=1450