یک جایزه و سه حضور بین‌المللی دیگر برای «چتر خاکستری»

فیدان: فیلم کوتاه چتر خاکستری در یازدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه Entretodos برزیل که از تاریخ ١٠ تا ١۵ سپتامبر، سومین دوره جشنواره Gullah آمریکا از تاریخ ٢ تا ۴ نوامبر، ششمین دوره جشنواره فیلم‌های فانتزی و ترستاک Hrizantema صربستان از تاریخ ٢۵ تا ٢٨ اکتبر حضور خواهد داشت.

این فیلم کوتاه در تازه‌ترین موفقیت خود جایزه بهترین فیلم کوتاه تجربی Nova frontier آمریکا را به دست آورده است.

 

مستند کوتاه «معبر» از قزاقستان جایزه گرفت

مستند کوتاه «معبر» به کارگردانی پیام پارسافر موفق شد جایزه بهترین فیلم مستند نخستین دوره جشنواره ERTIS CINEMA قزاقستان را دریافت کند.

این جشنواره از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ جولای در قزاقستان برگزار شد.

 

فیلم کوتاه «فراموشی» در جشنواره بوفالو آمریکا

فیلم کوتاه «فراموشی» به کارگردانی فاطمه محمدی در تازه‌ترین حضور خود به عنوان تنها فیلم کوتاه ایرانی در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم بوفالو آمریکا رقابت خواهد کرد.

این جشنواره که از ۴ تا ۸ اکتبر ۲۰۱۸ در بوفالو آمریکا برگزار می‌شود از سال ۲۰۰۶ شروع به کار کرده تا از فیلم‌های محلی، ملی و بین‌المللی مستقل حمایت کند. فیلم‌های داستانی، مستند و تجربی در این جشنواره فرصت پیدا می‌کنند تا صدایشان را به گوش دیگران برسانند. در این جشنواره کارگاه‌ها، سمینارها و پنل‌هایی درباره صنعت سینما و فرصت‌های گسترش حرفه‌ای برگزار می‌شود.  

 

فیلم کوتاه «ورهرام» در آلمان به نمایش درمی‌آید

فیلم کوتاه «ورهرام» به کارگردانی مهدی کامرانی در دومین دوره جشنواره ASA آلمان که با هدف نمایش فیلم‌هایی با مضامین انسان دوستانه برگزار می‌شود به نمایش درخواهد آمد.

دومین دوره جشنواره  فیلم‌های انسان‌دوستانه آسا با همکاری شهر وایمار آلمان و به دبیری مجید مصاحبی  از ۲۸ سپتامبر تا ۲ اکتبر برابر با ۶ تا ۱۰ مهر با موضوعات دنیای بدون مرز، ریشه‌کنی فقر و گرسنگی، آسیب‌های ناشی از پناهندگی، قربانیان فراموش شده، انسان و محیط زیست، زنان در تقابل جوامع سنتی و مدرنیته، آسیب‌های ناشی از جنگ، فقر آب، کودکان و فجایع جهانی برگزار می‌شود.

 

حضور «فروزان» در دو جشنواره بین‌المللی

فیلم کوتاه «فروزان» به کارگردانی میرعباس خسروی نژاد در بخش مسابقه دو جشنواره بین‌المللی در کشورهای آمریکا و هند حضور خواهد داشت.

هشتمین دوره جشنواره Downtown Tyler در کشور آمریکا که از تاریخ ۱۱ تا ۱۴ اکتبر برابر با ۱۹ تا ۲۲ مهرماه برگزار می‌شود فیلم کوتاه «فروزان» را به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه خود به نمایش خواهد گذاشت.

همچنین این فیلم کوتاه در پنجمین دوره جشنواره Bioscope Global از تاریخ ۲۷ تا ۳۰  سپتامبر برابر با ۵ تا ۸ مهرماه در شهر دهلی نو حضور خواهد داشت.

 

مستند کوتاه «راه بی عبور» از جشنواره‌ای در کره جنوبی جایزه گرفت

مستند کوتاه «راه بی عبور» به کارگردانی محمد حافظی که در نخستین دوره جشنواره Ulju شرکت کرده بود در نهایت موفق به کسب جایزه بهترین از نگاه مخاطبان این جشنواره شد. جشنواره Ulju فیلم‌هایی با موضوع کوهستان و زندگی مردمانی که ساکن چنین مناطقی هستند را به نمایش می‌گذارد.

 

دو جایزه و سه حضور بین‌المللی برای فیلم کوتاه «ارتکاس»

فیلم کوتاه «ارتکاس» به کارگردانی نگین همایون پور در ادامه حضورهای بین‌المللی خود موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی از جشنواره‌های MoTif و lakecity آمریکا شد.

این فیلم کوتاه همچنین در هجدهمین دوره جشنواره valley از تاریخ ۳۱ اکتبر تا ۴ نوامبر، نوزدهمین دوره جشنواره Ojai از تاریخ ۱ تا ۱۱ نوامبر و نخستین دوره جشنواره betina که از تاریخ ۶ تا ۹ سپتامبر برگزار خواهد شد حضور خواهد داشت.

 

چهارده فیلم کوتاه ایرانی در پازدهمین دوره جشنواره SEDICICORTO ایتالیا

پانزدهمین دوره جشنواره SEDICICORTO ایتالیا میزبان انیمیشن‌های کوتاه «چشم انداز خالی» به کارگردانی علی زارع قنات نوی، «بالانس» به کارگردانی برزان رستمی در بخش مسابقه انیمیشن و فیلم‌های کوتاه «آریو والیبال» به کارگردانی محمد بخشی، «رویای کودکی»، «درون رنگین کمان» و «فصل سرخ» به کارگردانی حسن نجم آبادی، «کلینر» به کارگردانی محمد رضا میغانی، «بودن» به کارگردانی پیام شادنیا، «پیدایش» به کارگردانی آبتین وظفری، «مانیکور» به کارگردانی آرمان فیاض، «حضور» به کارگردانی آبتین سلیمی طاری، «سمر» به کارگردانی کاوه جاهد، «کلاس آبی» به کارگردانی بهزاد آزادی و «تالسا» به کارگردانی سید پرویز شجاعی در بخش ویژه رقابتی با عنوان Iranfest خواهد بود.

این جشنواره از تاریخ ۵ تا ۱۴ اکتبر برگزار خواهد شد.

 

دو جایزه جشنواره بعلبک لبنان به «زونا» رسید

جشنواره فیلم بعلبک در دومین دوره خود جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره را به فیلم کوتاه «زونا» به کارگردانی طوفان نهان‌قدرتی و جایزه بهترین بازیگر را به پیام احمدنیا بازیگر همین فیلم اهدا کرد.

دومین جشنواره بین‌المللی فیلم بعلبک ۷ سپتامبر در شهر تاریخی بعلبک لبنان برگزار شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=12523