فیدان: در پی کنارگیری گربن شرمر مدیر هنری این جشنواره که با سابقه‌ای سی ساله یکی از چهره‌های سرشناس حوزه انیمیشن در جهان به شمار می‌رود، بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن هلند برگزار نمی‌شود. این خبر در شرایطی جامعه جهانی انیمیشن را شوکه کرده است که با انتشار فراخوان این جشنواره معتبر در تاریخ ۲۱ جولای ۲۰۱۷ بسیاری از انیماتورهای سرشناس جهان آثار تازه خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده بودند.

در پی این رویداد بیست و یکمین دوره این جشنواره که به عنوان یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های انیمیشن جهان مورد تایید آکادمی اسکار نیز هست و قرار بود از تاریخ ۲۱ تا ۲۵ مارس ۲۰۱۸ در هلند برگزار شود، کنسل شده است و دبیرخانه جشنواره با انتشار بیانه‌ای رسمی در وب سایت خود اعلام کرده است که به زودی تیم اجرایی جدیدی برای برگزاری دوره تازه جشنواره در سال ۲۰۱۹ سازمان دهی خواهد شد.

در متن این بیانیه آمده است: «هیات مدیره جشنواره بین‌المللی انیمیشن هلند (HAFF) تصمیم گرفته است تا با ایجاد اصلاحات مالی، سرمایه گزاری ساختار جدیدی برای این جشنواره برنامه ریزی کند. این بدان معناست که دوره ۲۰۱۸ این جشنواره برگزار نخواهد شد و ما بابت این مسئله صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم.

گربن شرمر در پی تفاوت دیدگاه‌هایش با هیات موسس بر سر اهداف و سیاست‌های جشنواره تصمیم گرفته از سمت خود کناره گیری گیری کند و تا تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۱۸ سمت خود را به طور کامل ترک خواهد کرد و در جای دیگری به فعالیت خود ادامه خواهد داد. وی در طول ۳۰ سال فعالیت خود در HAFF نقش مهمی در رهبری و توسعه آن داشته و توانسته این جشنواره را به جایگاهی برجسته و شهرتی بین‌المللی برساند.

نسخه اصلاح شده HAFF از تاریخ ۲۰ تا ۲۴ مارس ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد و هیات مدیره پیتر لیندون را برای مدیریت این جشنواره برگزیده است.»

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=10223