۱۵ فیلم کوتاه در بخش سینمای سعادت (مسابقه بین‌الملل) سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از ستاد خبری جشنواره جهانی، این فیلم‌ها شامل ۱۲ فیلم خارجی و سه فیلم ایرانی است که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:

موقعیت (A Place) / اسپانیا / کارگردان: ایوان فرناندز دی کوردوبا

خلاصه داستان: یک مهاجر عرب باید با نامهربانی‌ها و تعصب‌های یک خانواده‌ی اروپایی کنار بیاید و بر آن‌ها چیره شود تا بتواند ماشینش را دوباره راه بیندازد و راهی مقصدش شود.

آمالیمبو (Amalimbo) / سوئد / کارگردان: خوان پابلو لیبوسارت

خلاصه داستان: تیپوانا که فقط پنج سال دارد، پس از مرگ پدرش می‌کوشد تا وارد دنیای دیگر شود؛ این کار باعث می‌شود او برزخ را تجربه کند.

به خاطر عشق (Because of Love) / ترکیه / کارگردان: ام. عبدالغفور شاهین

خلاصه داستان: اِمره مسئول نگهداری تنها دام خانواده است. او هم‌چنین عاشق بهار، دستیار مادرش در کلاس‌های گلدوزی است. امره روزی گاو را در علفزار گم می‌کند و اوضاع پیچیده می‌شود.

آن سوی مرز (Beyond the Border) / سوئیس / کارگردان: دانیله لوکا

خلاصه داستان: سه ایتالیایی بی‌پول با موفقیت سرقتی را در کشور همسایه، سوییس، انجام می‌دهند اما کم‌تر از انتظار نصیب‌شان می‌شود. سفر بازگشت آن‌ها به ایتالیا، خود واقعی‌شان را نمایان می‌کند.

حمله به اژدها (Charge The Dragon) / ری چک و اسلوواکی/ کارگردان: یان بوبنیچک

خلاصه داستان: سه داستان کوتاه درباره یک اژدها و یک شوالیه که همگی با مرگ به پایان می‌رسند. شوالیه به قدری از شکست‌ناپذیری‌اش مطمئن است که‌ بدون ترس به رویارویی با اژدها می‌رود.

حراج رؤیاها (Dreams on Sale) / رومانی / کارگردان: ولاد بوزیانو

خلاصه داستان: در دنیایی که آدم‌ها می‌توانند رؤیاها را ضبط و خرید و فروش کنند، خیلی‌ها قابلیت رؤیابینی را از دست می‌دهند. رؤیاها به قالب جدیدی از هنر بدل می‌شوند و متاعی برای طبقه‌ی مرفه.

خانه (Home) / اوکراین / کارگردان: ایرینا تسیلیک

خلاصه داستان: وقتی راه امن خانه از بین می‌رود و برای نجات جان باید از دست دشمنان گریخت، تمام کاری که باقی می‌ماند این است که خانه را در قلب‌تان نگه دارید.

غیرانسانی (Inhuman) / روسیه / کارگردان: دانیل دیمیدوف

خلاصه داستان: سیاره‌ای زیبا و دوست‌داشتنی به دست موجوداتی مزاحم به نام انسان‌ها می‌افتد و به‌تدریج از بین می‌رود.

روزهای آخر (Last Days) / پرو و اسپانیا / کارگردان: آرتورو لئون لیرنا

خلاصه داستان: رامون خیاط کهنه‌کاری است که چند دهه لباس‌های مردانه‌ی استادانه دوخته است، اما در سال‌های اخیر کاروکاسبی‌اش کساد شده چون انگار دچار یک نابه‌هنگامی تاریخی است و در دوره و زمانه‌ دیگری قرار گرفته است.

مسخ (Metamorphosis) / مکزیک / کارگردان: آدریان آرسه

خلاصه داستان: سد گوادالوپ واقع در شمال شرقی مکزیکو سیتی منطقه‌ای با تنوع زیستی فوق‌العاده است؛ منبعی برای اکسیژن، آب آشامیدنی، چوب، غذا، گیاهان دارویی و…

زمزمه‌های باد (Wind’s Whispers) / فرانسه / کارگردان: لوئیک ژونه

کشور: فرانسه

خلاصه داستان: پیرزنی در یک خانه‌ی بزرگ جنگلی تنها زندگی می‌کند. او به‌واسطه‌ حضور آدم‌های ناشناس در آستانه‌ گرفتن دشوارترین تصمیم زندگی‌اش قرار می‌گیرد.

سکوت (The Silence) / ایتالیا و فرانسه / کارگردان: علی عسگری و فرنوش صمدی

خلاصه داستان: فاطمه و مادرش پناهنده‌های کُردی هستند که در ایتالیا زندگی می‌کنند. آن‌ها دکتر می‌روند ولی دختر به جای ترجمه‌ حرف‌های دکتر برای مادرش، سکوت می‌کند.

آگهی فروش (Online Shopping) / ایران / کارگردان: قصیده گلمکانی

خلاصه داستان: دنیا دختری است که می‌خواهد برای تحصیل به خارج از کشور برود. او پیش از ترک ایران می‌کوشد وسایل خود را به صورت آنلاین بفروشد.

تناوب (Periodicity) / ایران / کارگردان: علی خوشدونی‌فراهانی

خلاصه داستان: زندانی در مجاورت یک زمین بازی کودکان قرار گرفته است.

پیشخدمت (The Servant) / ایران / کارگردان: فرنوش عابدی

خلاصه داستان: برخورد یک نویسنده با یک حشره‌ غول‌پیکر زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد.

سی‌و‌پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com  و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com  است.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=6101