فیلم کوتاه «چشم‌آبی» جایزه ویژه هیأت داوران چهارمین جشنواره steps سوریه را دریافت کرد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، فیلم کوتاه «چشم‌آبی» به کارگردانی امیرمسعود سهیلی و به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران– دفتر مشهد در تازه‌ترین موفقیت خود بعد از نامزدی دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه خارجی زبان از جشنواره خاک سرخ آمریکا به سوریه رفت و مورد توجه علاقه‌مندان و هیات داوران این جشنواره قرار گرفت.

«چشم‌آبی» داستان سمبولیک خود را در فضایی بومی به تصویر می‌کشد و به خوبی درونمایه تقریبا فانتزی‌اش را با جغرافیای واقعی وفق می‌دهد. فیلم‌ساز از عنصر تضاد در ساختار به خوبی بهره گرفته و با بهره‌گیری از تقابل ‌ها و نور و سایه به عنوان عناصری ساختاری، به شخصیت‌پردازی و فضاسازی پرداخته و مفاهیم مورد نظرش را نمایش می‌دهد.

این فیلم کوتاه داستانی تاکنون در جشنواره‌های متعددی در کشورهای اوکراین، روسیه، انگلستان، مکزیک، استونی، لهستان، جمهوری چک، قبرس، آلمان، کانادا، نپال و دوازده جشنواره در کشور ایالات‌متحده آمریکا شرکت داشته است.

عوامل فیلم کوتاه چشم‌آبی عبارت‌اند از: کارگردان: امیرمسعود سهیلی، فیلم‌نامه‌نویسان: امیرمسعود سهیلی، سعید قربانیان، تهیه‌کننده: انجمن سینمای جوانان مشهد و سیمیا فیلم، تصویربردار: فرشید علیزاده، تدوینگر: امیرمسعود سهیلی، صدابردار: مرتضی غیور، صداگذار: کارلوس مانزانو، بازیگران: سهیل سهیلی، رضا نامدار. این فیلم کوتاه در سال ۱۳۹۳ و به مدت ۱۸ دقیقه ساخته شده است.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=6098