هفت فیلم‌ساز برجسته ایرانی فیلم‌های دومین جشنواره بین‌المللی فیلم بی‌کلام گلوب را داوری می‌کنند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از روابط عمومی دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بی‌کلام گلوب، هومن بهمنش، بابک کریمی، هایده صفی‌یاری، شهرام مکری، مهرداد اسکویی، مجید برزگر و پیمان معادی به عنوان داوران این دوره از جشنواره برگزیده شدند.

هومن بهمنش، مدیر فیلمبرداری سینمای ایران، دانش‌آموخته کارگردانی و عضو انجمن مدیران فیلمبرداری سینمای ایران، انجمن فیلم کوتاه سینمای ایران، بنیاد ملی نخبگان ایران، آکادمی علوم و فنون سینمایی آسیا پاسیفیک-استرالیا است. بهمنش جوایزی از جشنواره‌های بین‌المللی و فیلم فجر و دیگر جشنواره‌ها در رشته فیلمبرداری دریافت کرده‌ است

بابک کریمی  بازیگر و تدوین‌گر ایرانی، فارغ‌التحصیل انستیتو روسلینی رم است و در  دانشگاه سینمایی چنترواسپریمنتاله در شهر رم به تدریس سینما پرداخته است. او خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ را به‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرده است.

هایده صفی‌یاری دانش‌آموخته مدرسه عالی تلویزیون و سینما که فعالیت سینمایی خود را با صداگذاری فیلم «دخترک کنار مرداب» در سال ۱۳۶۸ آ‌غاز کرده است، برای تدوین «آژانس شیشه‌ای» اولین سیمرغ بلورین را از شانزدهمین جشنواره فیلم فجر برای او به ارمغان آورد. وی این موفقیت را با «روبان قرمز» کسب کرد. از دیگر آثار مشهور او «جدایی نادر از سیمین»، «درباره الی»، «هفت دقیقه تا پاییز» و «چهارشنبه‌سوری» می‌توان نام برد

شهرام مکری فیلم‌نامه‌نویس، تدوینگر و کارگردان فارغ‌التحصیل کارگردانی دانشگاه سوره است. مکری با ساخت فیلم «ماهی و گربه» توانست جایزه ویژه بخش افق‌های جشنواره فیلم ونیز را در ۲۰۱۳ به دلیل «محتوای خلاقانه» از آنِ خود کند. وی تا کنون سه بار موفق به کسب سیمرغ بلورین از جشنواره ی فیلم فجر شده است.

مهرداد اسکویی، فیلمساز، تهیه‌کننده، پژوهشگر و عکاس ایرانی و فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. وی در سال ۲۰۱۰ موفق به کسب عنوان چهره فرهنگی سال جهان از سوی نهاد فرهنگی «پرنس کلاوس» هلند شد. اسکویی در سال ۲۰۱۶ عنوان بهترین فیلمساز مستند سال ۲۰۱۶ جهان از جشنواره تروفالس آمریکا را از آن خود کرد. در سال ۱۳۸۹ انجمن مستندسازان سینمای ایران جایزه بزرگداشت خود را در جشن خانه سینما، به پاس یک عمر فعالیت مستندسازی به مهرداد اسکویی اهدا کرد. در بهمن ماه ۱۳۹۳ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از وی به پاس سال‌ها پژوهش اسنادی و میدانی پیرامون تاریخ عکاسی گیلان تجلیل به عمل آورد. اسکویی از اسفندماه ۱۳۸۵ تا اسفندماه ۱۳۸۹ برای مدت دو دوره دوساله عضویت کمیته تخصصی سینمای مستند فرهنگستان هنر ایران را عهده‌دار بود.

مجید برزگر نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و عکاس، دانش‌آموخته کارگردانی و فوق لیسانس ادبیات دراماتیک است. وی تاکنون سه فیلم بلند سینمایی به همراه فیلم انتخاباتی محمدرضا عارف در دوره یازدهم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را کارگردانی کرده است. «پرویز» که اولین بار در شصتمین دوره جشنواره فیلم سن‌سباستین به نمایش در آمد و در ایران در بخش خارج از  مسابقه و در بخش جشنواره جشنواره‌ها به شکل محدود نمایش داده شد، مورد استقبال تماشاگران و منتقدین سینمای ایران قرار گرفته است.

پیمان مَعادی کارگردان، فیلمنامه‌نویس و بازیگر سینما که برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و «درباره الی» به عنوان بازیگری صاحب سبک، شناخته شد، برنده خرس نقره‌ای بهترین بازیگر مرد جشنواره بین‌المللی فیلم برلین ۲۰۱۱ به ‌همراه گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین کسب کرد. «برف روی کاج‌ها» اولین فعالیت معادی در عرصه کارگردانی است. این فیلم در سی امین جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد. معادی در سال ۲۰۱۴ به عنوان بازیگر نقش اول در «کمپ ایکس ری» در کنار کریستن استوارت ظاهر شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم بی‌کلام گلوب به میزبانی دانشگاه ایالتی میشیگان به دبیری رها امیرفضلی ۱۷ تا ۲۰ فروردین برگزار می‌شود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=6012