فیلم کوتاه «درخت زیتون سعد» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی از جشنواره فیلم کودکان تایوان شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، «درخت زیتون سعد» به کارگردانی احمد زایری و تهیه کنندگی مهدی مطهر نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان تایوان شد.

جشنواره (TICFF) یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سینمایی تایوان است که توسط صدا و سیمای رسمی در تایوان از سال ۲۰۰۴ آغاز شده است و هر دوسال یک بار برگزار می‌شود. گفتنی است در این رویداد سینمایی فیلم‌های مناسب کودکان زیر ١٢ سال از سراسر جهان برای کسب جوایز بهترین فیلم داستانی، بهترین فیلم کوتاه داستانی، بهترین انیمیشن و بهترین برنامه تلویزیونی کودک با یکدیگر رقابت می‌کنند.

جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان تایوان (TICFF) از  ۳۰ مارس تا ۷ آوریل برابر با ١٠ تا ١٨ فروردین در شهر تایپه با نمایش بیش از ٨٠ فیلم برگزار خواهد شد.

فیلم کوتاه «درخت زیتون سعد» پیش از این موفق به کسب عناوینی چون: جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و بهترین طراحی صدا و بهترین بازیگر کودک از جشنواره ارویگتون نیویورک آمریکا، جایزه بهترین فیلم سال از جشنواره ارلس کورت لندن، انگلستان، کاندید بهترین فیلم‌نامه از جشنواره فیلم‌های صلح آسیا اسلام آباد، پاکستان، جایزه بهترین کارگردانی و قدردانی ویژه بهترین فیلم هیات داوران از چهاردهمین جشنواره کینو منچستر، انگلستان شده است.

عواملی که در ساخت این فیلم کوتاه با احمد زایری همکاری داشته‌اند، عبارتند از: بازیگران: رنا شمیس و عبدالرحیم الحلبی، مدیر فیلم‌برداری: محمد رحیمی، تدوین: حمید نجفی راد، صدابردار: نادر حوا، صداگذار: آرش قاسمی، مدیر تولید: سعید شامو، رنگ و نور: سامان وفایی، موسیقی: امیر بکان و تهیه‌کننده: مهدی مطهر.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=9859