فیدان: روز شنبه برخی از اعضای هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران با دکترحسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی کشور و آقای علیرضا رضاداد، مشاور سازمان در موزه سینما دیدار کردند.

در این دیدار اعضا ضمن تشریح وضعیت وموقعیت فیلم کوتاه در ایران، نظرات و دیدگاه‌های خود را به اطلاع دکتر انتظامی رساندند و ضمن ابراز نگرانی از اخبار اعلام شده اخیر، از آمادگی خود را برای مشارکت در تصمیم سازی برای بهبود وضعیت تولید، آموزش، نمایش و ارتباطات بین‌المللی و برگزاری رویدادهای مرتبط با فیلم کوتاه و همچنین تغییرات در نحوه انجام فعالیت‌های انجمن سینمای جوان اعلام کردند.

اعضای حاضر ضمن بیان نقطه نظرات خود، تاکید کردند، هرگونه اصلاح در انجمن سینمای جوانان باید با ملاحظه حفظ یکپارچگی و کلیت انجمن سینمای جوان طراحی شده و هر طرح پیشنهادی باید متضمن استقلال و حمایت از فیلم کوتاه باشد.

دکتر انتظامی نیز با شنیدن نظرات اعضا اظهار کردند که همانگونه که قبلا اعلام کردم امسال افزایش بودجه قابل توجهی نسبت به سال گذشته برای تولید فیلم کوتاه درتهران ودیگر استان‌ها به شکل مجزا پیش بینی شده و از اعضا در خواست کردند که روش پیشنهادی خود را برای هزینه کرد موثر این بودجه بیان کنند. اعضا نیز با تاکید بر روش تجربه شده شوراهای تولید استانی تاکید کردند، راه اندازی دوباره شوراهای تولید استانی در دفاتر انجمن سینمای جوان و در قالب طرح پیچینگ امکان تولید فیلم کوتاه در استان‌ها را افزایش داده و در عین حال کنترل و برنامه ریزی‌های کلی ستاد مرکزی را هم حفظ خواهد کرد.

دکتر انتظامی با تاکید بر سیاست دولت در واگذاری بیشتر امور به صنوف از هیات مدیره خواستند که سه پیشنهاد مشخص خود را برای انجام در سال آتی ارائه کنند که بتواند مبنای گفتگوهای بعدی شود.

هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه در روزهای آینده و با توجه به گفتگوهای مثبت انجام شده و همچنین درخواست‌های جناب آقای انتظامی در مورد مسایل فیلم کوتاه، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را اعلام خواهد کرد.

در این دیدار مسعود امینی تیرانی، امیر توده روستا، عماد خدابخش، شهرام میراب اقدم و توفان نهان قدرتی به همراه نیما عباسپور حضور داشتند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=13497