جایزه بهترین انیمیشن و بهترین موسیقی جشنواره وترانز استرالیا به دو انیمیشن کوتاه مونا شاهی رسید.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، جایزه بهترین انیمیشن جشنواره «وترانز» استرالیا به انیمیشن کوتاه «پسرک» و جایزه بهترین موسیقی به انیمیشن کوتاه «خط قرمز» هر دو به نویسندگی و کارگردانی مونا شاهی رسید.

گفتنی است موسیقی انیمیشن کوتاه «خط قرمز» توسط امیرحسین جلیلی ساخته شده است.

هیات داوری جشنواره وترانز در متنی درباره انیمیشن کوتاه «خط قرمز» گفته است: این فیلم پوچی جنگ، خط‌کشی و بی‌معنایی مرزبندی‌های مستبدانه و پیروزی‌های ناشی از آن را به تصویر می‌کشد و چنین مفهومی را با استفاده از جان‌بخشی حیواناتی بی‌گناه که در خط آتش یک خط مرزی جنگ گرفتار شده‌اند به مخاطب انتقال می‌دهد. صدا و موسیقی فیلم هوشمندانه در داستان و فیلم‌نامه جاری شده و نه تنها دیوانگی جنگ را بیان داشته است که بر انعطاف‌پذیری و بقا تأکید دارد.

این هیات همچنین درباره انیمیشن کوتاه «پسرک» گفته است: این فیلم با استفاده از فیگورها و پس‌زمینه‌هایی که با تکنیک و حال و هوایی زغالی تصویر شده‌اند کیفیتی فراموش نشدنی را فراهم می‌کند. سایه‌ها در این فیلم بر سردرگمی کودکی که در قتل‌عامی آشکار گرفتار آمده است تأکید می‌کند و آنجایی قوی‌تر می‌شود که خطوط نقاش بر دیوار جان می‌گیرند که با معصومیت جهان کودکانه نیز همراه شده است. تصویری که برگرفته از داستان بمباران هیروشیما است و این را به ذهن مخاطب متبادر می‌سازد که در حقیقت آنچه از «پسرک» کوچک پس از بمباران  باقی مانده است سایه او است آن‌هم به لطف بمبی به نام «پسرک».

جشنواره فیلم‌های ضد جنگ وترانز از ۱۳ تا ۱۵ اکتبر برابر با ۲۲ تا ۲۴ مهر در استرالیا برگزار شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=4654