فیدان: فیلم‌های کوتاه «تو هنوز اینجایی» به کارگردانی کتایون پرمر و محمد روح‌بخش و «S» به کارگردانی حامد اصلانی با انتشار بیانیه‌ای از حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر انصراف دادند.

در متن این بیانیه آمده است: اینجانب حامد اصلانی کارگردان و بهنام سنایی تهیه کننده فیلم کوتاه «S» و کتایون پرمر و محمد روح‌بخش کارگردانان فیلم کوتاه «تو هنوز اینجایی» علیرغم فرصتی که در اختیار ما گذاشته شده برای حضور در بخش مسابقه فیلم کوتاه فجر، صرفا به دلایل فنی و شرایط زمانی امکان کوتاه کردن فیلم‌های خود را نداشتیم. از این رو انصراف خود را برای حضور در این جشنوراه اعلام می‌کنیم. سپاسگذاریم از صنف فیلم کوتاه، انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر محترم جشنواره فجر که پیشنهاد حضور فیلم‌های «S» و «تو هنوز اینجایی» را در این جشنواره به ما دادند.

حامد اصلانی، بهنام سنایی، کتایون پرمر و محمد روح‌بخش»

گفتنی است در روزهای گذشته فیلم کوتاه «تشریح» به کارگردانی سیاوش شهابی نیز از حضور در جشنواره انصراف داده بود.

با این حال هنوز خبری از سوی تهیه کننده و کارگردان فیلم کوتاه «بچه‌خور» به کارگردانی محمد کارت دیگر فیلمی که برای حضور در بخش مسابقه جشنواره فجر باید نسخه‌ای کوتاه شده از فیلم را به دبیرخانه جشنواره ارائه نماید، مبنی بر انصراف یا عدم انصراف به دست ما نرسیده است.

در روزهای گذشته تعدادی از فعالین و فیلم‌سازان فیلم کوتاه در اعتراض به تخلفات آیین نامه‌ای صورت گرفته در معرفی فیلم‌های کوتاه واجد شرایط حضور در جشنواره فیلم فجر انتقادهایی را مطرح کرده‌اند.

لازم به ذکر است فیلم‌های کوتاه «رورانس» به کارگردانی سوگل رضوانی، «دریای تلخ» به کارگردانی فاطمه احمدی و «گسل» به کارگردانی سهیل امیرشریفی سه فیلم کوتاهی هستند که بر اساس آیین نامه جشنواره واجدین شرایط اصلی حضور در بخش مسابقه فیلم کوتاه جشنواره فجر هستند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=13110