فیدان: فیلم کوتاه «لیلا و شب» به کارگردانی فاطمه احمدی و اسماعیل لائوتی در قالب پروژه اپیزودیک تونس فکتوری در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن ۲۰۱۸ به نمایش در می‌آید. پروژه فکتوری در واقع مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه است که با محوریت یک کشور هر سال توسط بخش دو هفته کارگردانان کن برنامه‌ریزی و ساخته می‌شود. در قالب این بخش که امسال با محوریت کشور تونس طراحی شده است، چهار کارگردان از کشور تونس و چهار کارگردان از سراسر جهان چهار فیلم کوتاه را ساخته و در قالب یک فیلم سینمایی اپیزودیک با عنوان «تونس فکتوری» آماده نمایش کرده‌اند.

فیلم کوتاه پانزده دقیقه‌ای «لیلا و شب» به کارگردانی فاطمه احمدی و اسماعیل لائوتی یکی از چهار اپیزود فکتوری امسال دو هفته کارگردانان کن است. فاطمه احمدی پیش از این با کارگردانی فیلم‌های کوتاه چون «چاندرا» و «دریای تلخ» جوایز و افتخارات متعددی را از جشنواره‌های معتبر بین‌المللی به دست آورده است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: لیلا مادر یک پسر ۱۷ ساله است که به دلیل وضعیت مادرزادی‌اش نیاز به توجه ویژه‌ای دارد. اما لیلا متوجه می‌شود که دوباره باردار شده است. او تصمیم می‌گیرد بدون مشورت با همسرش نوزاد خود را سقط کند اما در روزی که تصمیم به این کار دارد وضعیت علیه او تغییر می‌کند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=11293