فیدان: به نقل از دبیرخانه جشنواره: آینه‌ای برابر آنچه احاطه‌مان کرده، گنجاندنِ لَمسی یگانه از هستی در کالبدِ خشک و بی روحِ قاب‌ها که جان می‌گیرند و بر پرده به رقص درمی‌آیند. بیانی آمیخته با تصویر و صدا از آنچه می‌بینیم، آنگونه که می‌بینیم.

جشنواره فرهنگِ ایران «ترمه»، با هدف ارائه تصویری هرچه واقعی‌تر و بی‌واسطه از سینمای سینماگران ایرانی به مخاطبین غیرایرانی و ایرانیان ساکن در خارج از کشور و با دعوت از پیشکسوتان هنرِ سینما در بخش‌های مختلف چون اکران فیلم، جلسات پرسش و پاسخ، و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برآن است که نگاه‌ِ سینماگرانِ مستقل و جوان را در انعکاسی از این واقعیت به یاری بطلبد.

بر مبنای همین نگاه، بخش سینمایِ جشنواره «ترمه» از تمامی سینماگران ایرانی دعوت می‌کند تا فیلم‌های کوتاه خود را در دو ژانر مستند و داستانی به دفتر جشنواره به آدرس زیر ارسال کنند. تلاش بر این است تا مجموعه این آثار نمایی متفاوت باشد از زوایا و روایاتِ پنهان مانده از بوم رنگارنگی که ایران نام دارد.

پی‌نوشت:

– با توجه به محدودیت زمانی پخش، ترجیحاً آثاری با مدت زمان بین ۳ تا ۲۵ دقیقه و با زیرنویس انگلیسی در این بخش از جشنواره شرکت داده خواهند شد.

– از شرکت کنندگان درخواست می‌شود در مرحله نخست اثر خود را با کیفیت حداقل HD بر روی وب‌سایت vimeo.com آپلود کرده و اطلاعات آپلود، شامل لینک و گذرواژه (در صورت نیاز) را به آدرس زیر ارسال نمایند.

آدرس ارسال لینک اثر:

kulturtermeh@web.de

– مهلت ارسال آثار : ۲۰ ژانویه ۲۰۱۹

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=13059