فیدان: نشست خبری پانزدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال در بیست و سوم خرداد ۹۷ با حضور متین احمدی دبیر جشنواره، امین پاک پرور دبیر اجرایی، مهدیه و معصومه آگاهی دبیران بین الملل و نگار خسروی دبیر روابط عمومی این دوره از جشنواره در ساختمان معاونت فرهنگی دانشگاه هنر تهران برگزار شد.

در ابتدای نشست خسروی با ذکر برنامه‌های جشنواره اعلام کرد افتتاحیه این دوره از جشنواره روز ۲۸ خرداد در ایوان شمس برگزار خواهد شد. جشنواره طی شش روز به اکران فیلم‌های دانشجویان می‌پردازد و اختتامیه جشنوارهنیز ۴ تیر ماه در ایوان شمس خواهد بود. همچنین در روز افتتاحیه مراسم بزرگداشتی برای استاد علی لقمانی از فیلم‌برداران مطرح کشور و اساتید دانشگاه با حضور مهمانانی همچون همایون امامی و محمدحسین فرج برگزار خواهد شد. در این مراسم فیلم مستندی که دانشجویان درباره علی لقمانی ساخته اند برای نخستین بار نمایش داده خواهد شد.

خسروی در ادامه با اشاره به آثار این دوره از جشنواره گفت از بین ۳۶۰ اثر فرستاده شده در بخش فیلم ۴۳ اثر در بخش مسابقه و ۸ اثر در بخش خارج از مسابقه و ۲۲ اثر در بخش بین الملل حضور دارند.

همچنین در بخش پوستر از ۴۰ اثر ۱۶ اثر و در بخش عکس نیز از از۱۲۷ اثر ۳۶ اثر وارد رقابت شدند. داوران بخش عکس این دوره از جشنواره آقایان مسعود زنده روح کرمانی، مهرشاد کارخانی و امید صالحی هستند. در بخش پوستر نیز هما دلورای و علی باقری به عنوان داوران دست به انتخاب آثار زدند.

در ادامه نشست متین احمدی دبیر جشنواره ضمن تاکید بر رویکرد جشنواره خاطر نشان کرد که نهال ۱۵ سعی بر نشان دادن استقلال فیلم‌های دانشجویی دارد.او اشاره کرد آثار و هیات داوری نهال ۱۵ با وفاداری به این رویکرد و با توجه به نگاه مستقل دانشجویی انتخاب شده اند و سعی در نمایش تمام فیلم ها به رسم نهال دارد.

او اضافه کرد علاوه بر نمایش فیلم ها در سالن فارابی و خانه سینما، نمایشگاه عکس و پوستر نهال ۱۵ از ۲ تیر تا ۹ تیر در فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.

سپس امین پاکپرور دبیر اجرایی جشنواره ضمن اشاره به هفته فیلم ناصر تقوایی که در خرداد ۹۷ در دانشکده سینما تئاتر برگزار شد ازفعالیت‌های گروه پژوهش در راستای باز خوانی نهال‌های گذشته صحبت کرد که در زمستان ۹۶ در دانشکده سینما تئاتر برگزار شد.

نگار خسروی دبیر روابط عمومی نهال ۱۵ بیان کرد بر خلاف سالهای گذشته داوری ملی و بین الملل نهال ۱۵ همزمان خواهد بود و گروه داوری یکسانی در دو بخش ملی و بین المللی جوایز را اهدا خواهند کرد.

همچنین با اشاره به گروه گرافیک نهال ۱۵ از مدیران هنری جشنواره امیر نباتی و بهرام رکنی که صفحه آرایی کتابچه ناصر تقوایی را نیز بر عهده داشتند قدردانی شد. او اشاره کرد تیزر جشنواره به کارگردانی پویان غلامرضا زاده ساخته شده و در افتتاحیه به نمایش در خواهد آمد.

و در پایان با اشاره به حامیان این دوره، از کمک ها و پشتیبانی شهرداری تهران برای برگزاری نهال در ایوان شمس و همچنین کمک‌های بی دریغ مدرسه ملی سینما برای تجهیزات اکران تقدیر شد. همچنین از فیدان و پیاده برای پوشش خبری برنامه و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به عنوان اسپانسر جشنواره نام برده شد. جوایز این دوره از جشنواره را سازمان سینمایی اهدا خواهد کرد. در پایان جلسه از پوستر اصلی جشنواره رونمایی شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=11702