فیدان: فیلم لندن، بخشی از موسسه‌ی ملی فیلم بریتانیا، امسال برای اولین بار فهرستی از بااستعدادترین فیلم‌سازان جوان را از بین صدها فیلم‌سازان جوان فعال در صنعت فیلم این کشور انتخاب و  معرفی کرده است.

فاطمه احمدی فیلم‌ساز ایرانی ساکن لندن که با فیلم‌های کوتاه «چاندرا»، «دریای تلخ» و «لیلا و شب» موفقیت‌های متعددی را کسب کرده است یکی از ۲۵ فیلم‌ساز معرفی شده در فهرست امسال فیلم لندن است.

گفتنی است فهرست ۲۵ فیلم‌ساز برگزیده سال ۲۰۱۹ این موسسه که با عنوان «ستارگان فیلم لندن» اعلام شده است امسال از بین ۷۰۰ فیلم‌ساز جوان انتخاب و معرفی شده است.

فاطمه احمدی که برای نویسندگی و کارگردانی فیلم کوتاه «دریای تلخ» موفق به کسب این عنوان شده استن تاکنون با این فیلم کوتاه عناوین متعددی چون نامزدی بهترین فیلم کوتاه جوایز بیفا، و حضور در جشنواره‌های مطرحی چون پانزدهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه لندن و بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه Short Shorts ژاپن، سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم دوربان آفریقای جنوبی و هشتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه استتیکای انگلستان حضور داشته و کسب عناوینی چون جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی از جشنواره اسمالز، و چهار عنوان نامزدی دریافت جایزه از نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه را در کارنامه خود ثبت کرده است.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=13543