هشتمین قسمت از برنامه فیلم کوتاه امشب با اجرای محمد رسولی فیلم‌بردار و با تمرکز بر فیلم‌برداری فیلم کوتاه، ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه مستند سیما خواهد رفت.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، برنامه «فیلم کوتاه» با طراحی و تهیه‌کنندگی عماد خدابخش و کارگردانی رضا مهران فر از آذرماه سال جاری در شبکه مستند سیما پخش شده و به مسائل مرتبط با فیلم کوتاه داستانی و انیمیشن اشاره می‌کند.

مهمان ویژه این قسمت از برنامه فیلم کوتاه، آیدا پناهنده خواهد بود که علاوه بر سابقه طولانی در کارگردانی فیلم کوتاه، ساخت فیلم «ناهید» که سال گذشته میلادی به‌عنوان نماینده ایران در جشنواره کن حضور داشت و جوایز بسیاری را در کارنامه کاری خود دارد. محمد رسولی که فیلم‌برداری نزدیک به چهل عنوان فیلم کوتاه را به عهده داشته با آیدا پناهنده که او نیز در مقطع کارشناسی دانش‌آموخته رشته فیلم‌برداری بوده است، به گفتگو می‌نشیند. پیش از آغاز گفتگو فیلم کوتاه «روشنایی‌های شهر» به کارگردانی آیدا پناهنده به نمایش درمی‌آید.

در ادامه برنامه اخبار مربوط به فیلم کوتاه و معرفی جشنواره‌ها توسط مریم اسمی خانی بازگو می‌شود و سپس بخش آموزشی با موضوع تصحیح رنگ با حضور نیما دبیر زاده و بهمن دادفر به بحث تصحیح رنگ با استفاده از نرم‌افزارهای موجود در این زمینه به‌صورت عملی می‌پردازد. پایان‌بخش این قسمت از برنامه فیلم کوتاه نمایش پشت‌صحنه فیلم «هوواری» به کارگردانی مهرداد حسنی خواهد بود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2263