محمد مهدی عسگرپور، حمید نعمت الله، روح الله حجازی و گلاره عباسی به عنوان هیئت داوران بخش فیلم نهمین جشنواره ملی بهار معرفی شدند.

به گزارش فیدان‌وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از روابط عمومی جشنواره، محمد مهدی عسگرپور، حمید نعمت الله، روح الله حجازی و گلاره عباسی به عنوان هیئت داوران بخش فیلم نهمین جشنواره ملی بهار معرفی شده و این هیئت از میان ۳۶ اثر راه یافته به بخش مسابقه در سه رشته فیلم داستانی، مستند و نماهنگ؛ آثار برگزیده جشنواره را مشخص می‌کنند.

محمدمهدی عسگرپور متولد ۱۳۴۲ تهران فارغ التحصیل سینما از دانشکده صدا و سیما است. وی فعالیت هنری را سال ۱۳۶۷ با کارگردانی فیلم‌های کوتاه آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های جنبی او می‌توان به معاونت بخش جنگ بنیاد سینمایی فارابی، سرپرست مرکز سینمای تجربی، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دوم، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و مدیرعامل خانه سینما اشاره کرد. وی همچنین دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در دوره های ۲۰ و ۲۱ بوده است.

حمید نعمت‌الله متولد ۱۳۴۶ در تهران است. او فعالیت سینمایی‌اش را با دستیاری مسعود کیمیایی آغاز و با ساخت «بوتیک» اولین فیلم سینمایی‌اش را در مقام کارگردان تجربه کرد. او درسال ۱۳۸۲ سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر را برای فیلم «بوتیک» به‌دست آورد.

روح الله حجازی متولد ۱۳۵۸ در شهر آبادان است. او از نوجوانی به فیلم‌سازی علاقه پیدا کرد و از هفده‌سالگی شروع به ساخت کلیپ و فیلم کوتاه کرد. او در همان دوران هم توانست جوایزی دریافت کند. وی تحصیلات دیپلم تجربی دارد و  فنون فیلم‌سازی را به صورت تجربی فراگرفته است. از فیلم‌های او می‌توان به «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» اشاره کرد.

گلاره عباسی متولد تیرماه ۱۳۶۲ در تهران بازیگر سینما و تلویزیون و از دانش آموختگان کلاس‌های امین تارخ است. وی همچنین فارغ‌التحصیل رشته معماری از دانشکده هنر است. او با بازی در فیلم سینمایی یک گزارش واقعی وارد عرصه بازیگری در سینما شد. از فیلم‌های عباسی در مقام بازیگر می‌توان به «شیار ۱۴۳» و«اشیا از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیک‌ترند» اشاره کرد. وی همچنین در سریال های «مدینه» ، «در چشم باد»، «شیدایی» و… به ایفای نقش پرداخته است.

مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره، هفدهم اسفندماه در دانشگاه تهران برگزار می‌گردد.

بخش هنری نهمین دوره جشنواره ملی بهار با مشارکت مرکز فرهنگی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر برگزار می‌گردد و دبیر هنری این بخش امین مختاری است.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2548