فیلم کوتاه «یک آن» به کارگردانی نقی نعمتی از تولیدات انجمن سینمای جوانان اردبیل موفق به کسب دو جایزه از جشنواره «کاپالبیو» ایتالیا شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، در مراسم اختتامیه این جشنواره که شب گذشته ۲ آگوست برابر با ۱۲ تیر در شهر رم برگزار شد، جایزه «بهترین تصویربرداری» جشنواره به روزبه رایگا برای تصویربرداری فیلم کوتاه «یک آن» تعلق گرفت. همچنین این فیلم توانست تندیس «گفتگوی دوباره تمدن‌ها» را نیز از آن خود کند. این جایزه به فیلمی اعطا می‌شود که تعصبات و کلیشه‌های سنتی را کنار گذاشته و چشم‌اندازی توأم با احترام به حقوق بشر و نگرشی همراه با حس منزلت و برابری که شرایط انسانی در اشکال مختلف تمدن سزاوار آن است، برای تماشاگران با فرهنگ‌های مختلف نشان می‌دهد.

جشنواره کاپالبیو که در سال ۱۹۹۴ توسط میکل آنجلو آنتونیونی تأسیس شده است، فیلم‌های زیر ۱۵ دقیقه را در بخش‌هایی چون مسابقه بین‌الملل، موج‌کوتاه (غیررقابتی)، فوکوس، جوان و نوجوان به نمایش می‌گذارد.

عوامل فیلم کوتاه «یک آن» عبارت‌اند از فیلم‌نامه و کارگردانی: نقی نعمتی، مدیر تصویربرداری: روزبه رایگا، صدابردار: حسن شبانکاره، طراحی و ترکیب صدا: بهروز شهامت، تدوین: مهتا نیلفروشان، بازیگران: قربان نجفی، غفور ملکی، بهزاد داوری، داریوش غذبانی، یوسف یزدانی، سیامک ادیب، تهیه‌کننده: نقی نعمتی، محصول: انجمن سینمای جوانان اردبیل.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=3538