چهار فیلم کوتاه از برجسته‌ترین آثار سال گذشته و تازه‌ترین ساخته رضا جمالی در چهارمین برنامه پاتوق فیلم کوتاه به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، چهارمین برنامه پاتوق فیلم کوتاه «سینما آینده» امروز ۱۱ مردادماه با نمایش فیلم‌های کوتاه «قمارباز»، «دیدن»، «پل»، «شهر من سردشت» و فیلم کوتاه خارجی «آلیس» برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه «قمارباز» به کارگردانی کریم لک زاده از تولیدات انجمن سینمای جوانان شیراز و برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه، بهترین تدوین، بهترین فیلم‌نامه و بهترین کارگردانی ششمین جشن مستقل فیلم کوتاه خانه سینما، تندیس بهترین فیلم‌نامه از سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و حضور در جشنواره بین‌المللی فرایبورگ سوئیس را در کارنامه خود دارد.

فیلم کوتاه «دیدن» به کارگردانی سهیل امیر شریفی از تولیدات انجمن سینمای جوانان تهران و برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر و حضور در جشنواره‌های بین‌المللی فیلیکرز امریکا، بلوهوریزونته برزیل را در کارنامه دارد.

انیمیشن کوتاه «شهر من سردشت» به کارگردانی زیبا ارژنگ از تولیدات انجمن سینمای جوانان تهران که روایت کودکانه از بمباران شیمیایی شهر سردشت است تاکنون در ۱۰ جشنواره بین‌المللی ازجمله «Anim arte ۲۰۱۴» برزیل، «River film festival ۲۰۱۵» ایتالیا، «XpoNorth ۲۰۱۵» اسکاتلند، «INTERNATIONAL EUROFILM FESTIVAL ۲۰۱۵» اسپانیا، «۲۰۱۵ Student Art Festival» فلوریدا، «film festival ۲۰۱۵  IN SHORT» انگلستان، «city short film festival ۲۰۱۵» کامرون، «The valley fim festival ۲۰۱۵» امریکا و «Back up ۲۰۱۶» آلمان و «جهان کوچک» برادفورد حضور داشته و اخیر موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره «جهان کوچک» برادفورد انگلستان شده است.

فیلم کوتاه «آلیس» به کارگردانی «جی آر» داستان تلخ ناکامی مهاجرانی را روایت می‌کند که در اوایل قرن بیستم برای دست آوردن رویای زندگی در سرزمین آزادی به امریکا مهاجرت می‌کردند. این فیلم کوتاه که رویای آمریکایی را با روایتی شاعرانه نقد می‌کند با حضور ستارگانی چون رابرت دنیرو اسطوره بازیگری و اریک رأس فیلم‌نامه‌نویس برجسته آمریکایی ساخته شده است.

همچنین در این رویداد از فیلم کوتاه «پل» به کارگردانی رضا جمالی از تولیدات انجمن سینمای جوانان اردبیل رونمایی خواهد شد. این فیلم کوتاه تازه‌ترین ساخته این فیلم‌ساز باسابقه اردبیلی است که داستان یک روحانی را روایت می‌کند که برای سفر به روستای محل خدمتش به مشکلاتی در مسیر روبه‌رو می‌شود. رضا جمالی تاکنون با آثار پیشین خود علاوه بر حضورها و جوایز متعدد ملی بیش از ۲۵ حضور و کسب ۷ جایزه بین‌المللی را در کارنامه خود دارد.

پاتوق فیلم کوتاه «سینما آینده» باهدف شکل دادن به جمعی صمیمانه و تخصصی در بین فیلم‌سازان فیلم کوتاه توسط انجمن سینمای جوانان ایران و با همکاری پردیس چارسو راه‌اندازی شده و تلاش خواهد کرد در برنامه‌های خود علاوه بر نمایش فیلم‌های کوتاه متنوع محلی مناسب برای بحث و گفتگو پیرامون فیلم‌های کوتاه و مسائل این حوزه در بین فیلم‌سازان و نیز محلی برای تعامل مدیران و معاونین انجمن سینمای جوانان ایران و فیلم‌سازان فیلم کوتاه به وجود آورد.

چهارمین برنامه این پاتوق روز ۱۵ اردیبهشت‌ماه در سالن شماره ۳ پردیس چارسو از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است حضور برای تمام علاقه‌مندان آزاد و رایگان خواهد بود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=3816