در دیدار معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی با هیات مدیره «ایسفا» مسائل مختلف عرصه فیلم‌سازی کوتاه به بحث گذاشته شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، در نشست معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی با هیات مدیره «ایسفا»، ضرورت بازنگری ساختار و معیارهای شناسایی و احراز کارگردانان فیلم اولی، صدور پروانه مالکیت برای فیلم‌های کوتاه حرفه‌ای، پیشنهاد اجرای طرح دانشنامه و ساماندهی مدارک و اسناد معتبر در حوزه فیلم کوتاه، اجرای طرح ایجاد آرشیو و گنجینه فیلم کوتاه در انجمن و فیلم‌خانه ملی ایران مورد بحث قرار گرفت.

حیدری خلیلی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در ابتدای این نشست از حماسه حسینی و ایام عزاداری سالار شهیدان به‌عنوان فرصتی شورانگیز برای تجدید میثاق با آرمان‌های الهی و انسانی آن حضرت و تقویت انگیزه‌ها برای خلق آثار ماندگار و انسان‌ساز یاد کرد.

وی پیگیری مطالبات انجمن فیلم کوتاه را خواستار شد و بر استفاده از ظرفیت انجمن فیلم کوتاه به‌عنوان مهم‌ترین صنف خانه سینما در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های سازمان سینمایی نیز تأکید کرد.

معاون توسعه فناوری سینمایی، برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های ویژه آموزشی، تأسیس آموزشگاه تخصصی، انجام تحقیقات مبتنی بر نیازهای پژوهشی و دریافت پیشنهادهای صنف انجمن فیلم کوتاه برای تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های سال آینده سینمای ایران را از مواردی دانست که این معاونت می‌تواند با صنوف همکاری مشترک داشته باشد.

در جریان این نشست، مسعود امینی تیرانی رئیس هیات مدیره صنف فیلم کوتاه، «ایسفا» را از مولدترین صنوف سینمایی برشمرد و گفت: بسیاری از فیلم‌سازان مطرح و موفق کشور از مسیر تولید فیلم کوتاه به سینمای بلند حرفه‌ای دست‌یافته‌اند. پیشنهاد می‌کنم در موزه سینما غرفه ویژه‌ای به فیلم کوتاه اختصاص یابد و همچنین برای فیلم‌های کوتاه تولید شده پروانه مالکیت صادر شود.

وی با تأکید بر موفقیت‌های اخیر فیلم‌سازان فیلم اول، خواستار حضور نماینده‌ای از انجمن فیلم کوتاه در شورای بررسی صلاحیت حرفه‌ای متقاضیان ساخت فیلم اول شد.

آرش رصافی فیلم‌ساز و نایب‌رئیس هیات مدیره صنف فیلم کوتاه با تکیه‌بر اهمیت فیلم کوتاه در زنجیره ارزش صنعت سینمای ایران، افزایش اعتبارات برای تولید فیلم کوتاه را مورد تأکید قرارداد.

بهمن دادفر از اعضای هیات مدیره «ایسفا» نیز در این نشست، حذف سیمرغ فیلم کوتاه از جشنواره فیلم فجر را به صلاح فیلم کوتاه ندانست و گفت: مطالعه روند کشورهای اروپایی برای راهکارهای درآمدزایی فیلم کوتاه و تغییر سلیقه عام نسبت به فیلم کوتاه، مثمرثمر خواهد بود.

کاظم مولایی عضو هیات مدیره «ایسفا» نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه سال‌ها است در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم کوتاه ارائه نسخه فیزیکی حذف شده و شرکت‌کنندگان موظف به آپلود فیلم و ارائه لینک آن هستند، درخواست می‌کنیم ترتیبی اتخاذ شود تا یک سایت میزبان با پهنای باند کافی برای بارگذاری فیلم‌های کوتاه مشخص شود.

در نشست تخصصی معاونت توسعه فناوری سینمایی، با هیات مدیره صنف فیلم کوتاه «ایسفا»، رمضانعلی حیدری خلیلی، حسین فرج، سعید رجبی فروتن، سهیلا عسکری و مسعود امیری تیرانی، آرش رصافی مانیزانی، کاظم مولایی و بهمن دادفر حضور داشتند.

این نشست به دعوت معاونت توسعه فناوری سینمای ایران، دوشنبه ۱۲ مهرماه در محل معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی برگزار شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=4468