دبیر بین‌الملل و منتخبین سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه دانشجویی نهال در exground آلمان حضور خواهند داشت.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از گروه بین‌الملل سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه نهال، جشنواره exground که یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های فیلم‌های مستقل اروپائی است، در شهر ویزبادن آلمان میزبان آثار ارسالی از سوی جشنواره فیلم کوتاه نهال خواهد بود.

در این جشنواره سه اثر را از بین آثار ارسالی گروه بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه نهال در بخش‌های داستانی، مستند و انیمیشن برای حضور در جشنواره برگزید شده اند. گفتنی است فیلم‌های پذیرفته شده در این جشنواره پیش‌تر در دوره سیزدهم جشنواره فیلم کوتاه نهال موردتوجه داوران و مخاطبین قرار گرفته بود. فیلم‌سازان برگزیده به دعوت این جشنواره در شهر ویزبادن آلمان گرد هم خواهند آمد تا در بخش دانشجویی این جشنواره با یکدیگر به رقابت بپردازند. همچنین زهرا انصافی، دبیر اولین دوره بین‌الملل جشنواره نهال نیز از سوی جشنواره exground به‌عنوان نماینده جشنواره نهال، میهمان میزگرد بحث پیرامون سینمای مستقل ایران خواهد بود.

بخش دانشجویی جشنواره exground با تلاش جمعی از دانشجویان و جوانان آن کشور تشکیل شده است. لازم به ذکر است در این جشنواره مستقل جایزه نقدی ۱۶ هزار دلاری و جایزه‌های غیر نقدی توسط هیات داوران این فستیوال به فیلم‌های برگزیده اهدا خواهد شد.

اسامی آثار پذیرفته شده به شرح زیر است:

 در بخش داستانی: فیلم کوتاه «کشند» به کارگردانی کتایون پرمر

در بخش مستند: مستند کوتاه «اوسیا» به کارگردانی علیرضا دهقانی

و در بخش انیمیشن: انیمیشن کوتاه «لایت سایت» به کارگردانی سید مسلم طباطبایی

جشنواره exground بیست و نهمین دوره خود را از تاریخ ۱۱ تا ۲۰ نوامبر ۲۱ تا ۳۰ آبان برگزار می‌کند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=4735