داستان چهار دختر ژاپنی و ۴۰۰ ماهی قرمز برنده جایزه بزرگ بخش فیلم کوتاه جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۷ شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، هیات داوران این دوره جشنواره فیلم کوتاه «و بنابراین ما ماهی قرمز را در استخر گذاشتیم» به کارگردانی ماکوتو ناگاهیسا از ژاپن را طی مراسم اختتامیه در سه‌شنبه شب به عنوان برنده جایزه بزرگ داوران فیلم کوتاه جشنواره انتخاب کردند.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «در یک روز تابستانی، ۴۰۰ ماهی قرمز در استخر شنای یک دبیرستان یافت شد. این داستان در مورد چهار دختر ۱۵ ساله است که آن ماهی‌ها را در استخر ریخته بودند.»

جایزه هیات داوران برای فیلم کوتاه « لوسیا، قبل و بعد» به کارگردانی آنو والیا از آمریکا تعلق گرفت. این فیلم در مورد زن جوانی ست که سفری ۲۰۰ مایلی را در سراسر تگزاس به قصد سقط جنین انجام می دهد، اما پس از آن باید مدت انتظار ۲۴ ساعت جریمه اجباری دولت را به انجام برساند.

جایزه هیات داوران برای فیلم کوتاه داستانیدر بخش بین‌المللی به فیلمی از شیلی و ایالات متحده تعلق گرفت.«و تمام آسمان در خور چشم گاو مرده است» به نویسندگی و کارگردانی فرانسیسکا آلگریا، فیلمی که بر داستان امتریا، که توسط روحی حامی بنام تئودور ملاقات شده بود، متمرکز است. او فکر می‌کند تئودور قصد دارد او را به زندگی پس از مرگ ببرد، اما تئودور اخبار ویران کننده‌تری دارد.

جایزه هیات داوران برای فیلم کوتاه غیر داستانی به گرت برادلی به خاطر فیلم کوتاه «تنها» اهدا شد، یک بررسی بر دیدگاه یک مادر مجرد اهل نیواورلئان درباره حبس همگانی و خانواده سیاهپوست مدرن.

جایزه هیات داوران برای انیمیشن کوتاه به «شکسته شده – زندان زنان در هوهنک» تعلق پیدا کرد. یک نگاه انیمیشنیِ تک رنگ به زندان زنان اصلی در آلمان شرقی سابق، نگاهی به حبس سیاسی، کار اجباری و سودهای بزرگ در هر دو طرف پرده آهنین. انیمیشنی از ولکر شلِکت و الکساندر لال.

جایزه ویژه هیات داوران برای فیلم‌برداری به چینتان راجبندری، برای فیلم‌برداری فیلم کوتاه «دادیا» محصول فرانسه و نپال به کارگردانی پوجا گورانگ و بیبوسان بسنت اهدا شد.

جایزه ویژه هیئت داوران کوتاه فیلم برای تدوین به بلر مک کلندون، برای تدوین فیلم کوتاه «دور» به کارگردانی شارلوت ولز رسید. این فیلم داستان زنی را در مترو شلوغ نیویورک به تصویر می‌کشد که در معرض حمله جنسی قرار دارد.

هیئت داوران فیلم کوتاه این دوره جشنواره متشکل از دیوید لوری فیلم‌ساز («داستان روح»، «اژدهای پیت»)، پاتن اوسوات کمدین و شرلی کوراتا طراح صحنه و لباس بود.

جشنواره ساندنس ۲۰۱۷ از تاریخ ۱۹ تا ۲۹ ژانویه برابر با ۳۰ دی تا ۱۰ بهمن در شهر پارک سیتی ایالت یوتا برگزار شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=5570