با برگزاری مراسم اسکار ۲۰۱۷ برگزیدگان سه بخش اسکار بهترین فیلم کوتاه داستانی، بهترین مستند کوتاه و بهترین انیمیشن کوتاه معرفی شدند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، با برگزاری مراسم اسکار ۲۰۱۷ فیلم کوتاه «آواز» به کارگردانی کریشتوف داک از کشور مجارستان، مستند کوتاه «کلاه سفید» به کارگردانی اورلاندو فون اِنسیدل از کشور انگلستان و انیمیشن کوتاه «پیپر» به کارگردانی الن باریلارو از کشور آمریکا تندیس‌های اسکار فیلم کوتاه را ازآن خود کردند.

فیلم کوتاه «آواز» درامی کودکانه است که با حجم زیادی از موسیقی در بوداپست دهه ۹۰ می‌گذرد و با الهام از یک داستان واقعی ساخته شده است. فیلم داستان یک گروه کر مدرسه موفق و دختر جدید کلاس است که یک راز زشت را در پشت شهرت خود پنهان کرده‌ است.

مستند کوتاه «کلاه سفید» در مورد گروهی از داوطلبان است که بعد از حملات هوایی روزانه به مناطق غیرنظامی در سوریه جان خود را برای نجات قربانیان از زیر آوار به خطر می‌اندازند.

انیمیشن کوتاه «پیپر» نیز داستان یک پرنده مادر است که سعی می‌کند به جوجه کوچکش چگونگی پیدا کردن غذا را آموزش دهد. در این فرایند، جوجه او با یک تجربه آسیب زا مواجه می‌شود که باید به منظور زنده ماندن برآن غلبه کند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=5790