فیلم کوتاه «باران آهسته می بارد» در جشنواره کار ترکیه به نمایش در می‌آید.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، فیلم کوتاه «باران آهسته می‌بارد» به کارگردانی سعید نجاتی که نخستین تجربه مشترک همکاری انجمن سینمای جوانان ایران دفتر قم و شهرداری ازمیر ترکیه است در دوازدهمین دوره از جشنواره کار ترکیه (labor Film Festival) به نمایش در می‌آید.

جشنواره فیلم کار در مهمترین شهرهای ترکیه استانبول ازمیر و آنکارا برگزار می‌شود. این جشنواره برای حمایت از جنبش‌های کارگری شکل گرفته و به نمایش فیلم‌هایی که بازتاب مسائل کارگری را در جامعه دارند می‌پردازد.

از اهداف این جشنواره می‌توان به زندگی کارگران و تجربه مبارزه آن‌ها در ترکیه و در سراسر جهان اشاره کرد. این جشنواره توسط بزرگترین اتحادیه‌های کارگری در ترکیه اداره می‌شود.

 فیلم کوتاه «باران آهسته می بارد» به مدت زمان ۱۵ دقیقه،‌ داستان دانش آموزان مدرسه‌ای را روایت می‌کند که قصد کمک به معلم‌ خود را دارند.

این فیلم پیش از این نیز در جشنواره رشد، جشنواره منطقه‌ای کومش، جشنواره تهران و جشنواره ازمیر به صورت نمایش ویژه حضور پیدا کرده و به عنوان فیلم منتخب ورک شاپ بورکلوجه در ترکیه انتخاب شده است. این فیلم در منطقه‌ کارابورون درباره قیام مصطفی بورکلوجه و به دعوت شهرداری ازمیر ساخته شده است.

عوامل فیلم عبارتند از کارگردان: سعید نجاتی، نویسنده: علیرضا رواده (آرش )، صدابردار: مجید نجاتی، تدوین: سعید نجاتی، عماد خدابخش، دستیار تدوین :مهتاب ابراهیمی ،تصویر و نور: آدم چنه لی، مجری طرح: تحسین ایشبیلن، دستیار کارگردان: ژیلا امیرخیزی، بازیگردان: عایشه آیگن و با بازی: امره آی، حومیسا کودات، جم لیمان، رحمان تولوک و … .

دوازدهمین دوره از جشنواره کار در تاریخ ۱ تا ۷ می برابر با ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت در استانبول ازمیر و آنکارا  برگزار می‌شود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=6268