سیدصادق موسوی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، طی حکمی سعید پوراسماعیلی را به‌عنوان معاون فرهنگی و آموزش این انجمن منصوب کرد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، جلسه معارفه معاون فرهنگی و آموزش سینمای جوانان ایران روز گذشته با حضور جعفر صانعی مقدم، مسعود امینی تیرانی، هوشنگ میرزایی، اکبر عبدالعلی‌زاده و مدیران و معاونان این انجمن برگزار شد.

 در بخشی از حکم سید صادق موسوی آمده است: «بر اساس موفقیت‌های پیشین شما در تغییرات و اصلاحات آموزشی در سینمای جوان، انتظار می‌رود با تهیه طرح پژوهشی، مطالعاتی و میدانی در نمونه‌های ایرانی و جهانی و ضرورت بازنگری در اهداف و ساختارهای آموزشی سینمای ایران، برای دست یافتن به روش‌های نوین آموزش سینما مطابق با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد سینمای جوان اقدام کرده و اجرای آن را سرآمد نخستین فعالیت‌های خود قرار دهید.»

سعید پوراسماعیلی متولد ۱۳۴۶، فارغ‌التحصیل فیلم‌برداری سینما از دانشگاه تهران، دارای گواهی دوره سینمای دیجیتال و کروماکی از دانشکده سینمایی لویی لومیر فرانسه، عضو کانون فیلم‌بردارن و عضو هیأت مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران است.

وی بیش از ۳۱ سال سابقه تدریس در رشته‌های فیلم‌برداری، عکاسی و نورپردازی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را دارد و پیش از این به عنوان معاون اجرایی مدرسه ملی سینمای ایران، معاون فرهنگی و آموزش سینمای جوانان ایران در سال های ۹۲ تا ۹۴، رئیس انجمن سینمای جوانان نجف آباد و… فعالیت داشته است .

پوراسماعیلی همچنین کارگردانی و فیلم‌برداری تعداد زیادی فیلم کوتاه و فیلم‌برداری فیلم سینمایی «سفر مردان خاکستری» ساخته امیر شهاب رضویان و نگارش کتاب آموزش تصویربرداری را در کارنامه کاری خود دارد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=6340