مدیر هماهنگی ششمین جشن مستقل فیلم کوتاه بیان کرد از هفته اول شهریورماه داوری آثار ارسالی به این جشن آغاز می‌شود.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، مسعود امینی مدیر هماهنگی جشن مستقل فیلم کوتاه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۳۶۰ اثر برای حضور در ششمین جشن مستقل  فیلم کوتاه به دبیرخانه ارسال شده بود، گفت: از میان آثار رسیده ۵۷ فیلم کوتاه برای داوری نهایی انتخاب شده است. سطح کیفی آثاری که به دبیرخانه ارسال شد انتظاری را که نسبت به تولید فیلم در این حوزه داشتیم، برآورده کرد.

وی ادامه داد: انتقادهای اجتماعی، دل‌مشغولی‌ها، جسارت فیلم‌سازان در تولید فیلم کوتاه ازجمله عواملی است که در ۵۷ اثر انتخاب شده برای داوری نهایی به‌خوبی دیده می‌شود. در بین این آثار، فیلم‌هایی حضور دارند که تجربه خاصی ازلحاظ تکنیکی در سینما به شمار می‌روند؛ فیلم‌های درخشانی که امیدوارم فرصت دیده شدن آن‌ها در این دروه از جشن فیلم کوتاه فراهم شود.

این کارگردان فیلم کوتاه توضیح داد: امسال سعی کردیم در مرحله انتخاب با وسعت دید بیشتری آثار را به ششمین جشن مستقل فیلم بفرستیم تا آثار تنوع بیشتری داشته باشند تا بتوانیم بهترین انتخاب‌ها را از سوی داوران داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در میان آثار راه‌یافته به داوری آثار فیلم‌سازانی که عضو خانه سینما نیستند نیز دیده می‌شود، بیان کرد: ۴۰ درصد آثار راه‌یافته تولید اعضای انجمن فیلم کوتاه و باقی آثار برای فیلم‌سازانی است که عضو خانه سینما نیستند.

مدیر هماهنگی جشن مستقل فیلم کوتاه ادامه داد: داوری جشن مستقل فیلم کوتاه تهران با حضور ۸۰ نفر به‌صورت کاملاً آکادمیک انجام می‌شود و داوری ششمین جشن فیلم کوتاه خانه سینما قرار است هفته اول شهریورماه آغاز شود.

امینی با تأکید بر اینکه ششمین جشن مستقل فیلم کوتاه در یک سالن مناسب خارج از محیط خانه سینما برگزار می‌شود، گفت: امسال به‌طورمعمول نشان آسیفا به یکی از هنرمندانی که مورداحترام جامعه سینمایی و غیر سینمایی است، اهدا می‌شود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=935