سردبیر: در دو سال گذشته با همراهی طاها ذاکر بهترین پوسترهای فیلم کوتاه سال را انتخاب و معرفی کردیم. امسال تصمیم گرفتیم دوستان بیشتری در با ما در این انتخابها همراه باشند. از این روز از علی باقری، طاها ذاکر، زهرا پاشایی و نوید برهمند درخواست کردیم که بهترین پوسترها را به انتخاب خود معرفی کنند که در ادامه انتخابهای هر کدام را میبینید. در…
دستهبندی: یادداشت
نوشته: هادی علیپناه حداقل ما ایرانیها حالا دیگر حق داریم 98 را کنار 13 عددی نحس بدانیم. درست
که آنچه از سر گذارنده و میگذرانیم آبستنمان میکند برای تغییری بزرگ، اما نمیدانم
این تغییر خوب باشد یا بد، نمیتوانم بگویم. (بر اساس چنین تردیدی همین این تصویر
را برای متن انتخاب کردهام: داریم به درون آتش میرویم یا آن شعلهها دارند مقصدمان
را تطهیر میکنند؟)…
دربارهی فیلمهای داستانی سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه
تهران نوشته:
مجید فخریان بیمقدمه آغاز کنیم: سال گذشته از یک فیلم ــ زامبی دفاع
کردیم: «جشن» ساختهی بهنام عابدی. فیلم کوتاههای امسال نیز به اِشغال مردههای متحرک
درآمدهاند. اما این مردهها لزوماً زامبی نیستند. زامبیها برای بازیافتن دوبارهی
خاطراتشان میجنگند، مُردههای امسال خاطراتی ندارند و همینجور آزاد، در خیابان،
توی جاده، در برف، زیر خورشید،…
نوشته: هادی علیپناه حدود سه
ماه پیش، زمانی که خبر حذفشدن یک فیلم کوتاه («رآی»، بهکارگردانی سپیده برنجی)
بهدلایل غیرسینمایی از جشنواره فیلم کوتاه تهران منتشر شد، در عرض چند ساعت همه
پست و استوریهایشان را در مورد محکومیت این اقدام «مدیران» منتشر کردند. اما کمتر
کسی به سانسور حدود هجده فیلم کوتاه دیگر در همان جشنواره اشاره کرد. حتی تعداد
زیادی از این موضوع…
یا
آنچه بر سر منادیان دروغین «هویت فیلم کوتاه» آمد نوشته: هادی علیپناه با وجود وضعیت بغرنج اقتصادی در همه سطوح و با وجود ناکافی بودن بودجه اختصاصی مراکز دولتی برای تولید فیلم کوتاه (به گفته فیلمسازان) پس چرا با افزایش بیرویهی ارقام تولید روبهرو هستیم؟ چرا کسی حاضر نیست از شر هزینههای اضافی و تولید فیلمها به گرانترین شکل ممکن خلاص شود؟ اگر نگاهی…
فیدان در شبکههای اجتماعی