فیدان: روز گذشته یادداشتی (اینجا) منتشر کردیم که در آن تلاش شده بود نگرانی‌ها از تغییرات هر ساله‌ای که در آیین نامه‌های جشنواره‌ها رخ می‌دهد و آسیب‌های این مسئله را گوشزد کرده باشیم. علاوه بر آن در بخش دیگری از این یادداشت تلاش شده بود نواقصی که در خصوص اکران و اطلاع رسانی فیلم‌های کوتاه در جشنواره فجر سال گذشته وجود داشت و به نظر می‌رسد مثل رسم هر ساله فراموش شده‌اند نیز یادآوری کرده باشیم. اما امروز روابط عمومی جشنواره فجر با نقض قوانین مندرج در آیین نامه جشنواره (متن آیین نامه را اینجا ملاحظه کنید) نام هفت فیلم کوتاه را بدون درج هیچ نوع توضیحی در خصوص چرایی نقض این قوانین منتشر کرده است.

دو قانونی که از سوی دبیرخانه جشنواره نقض شده مربوط به محدودیت زمان و تعداد فیلم‌هایی است که امکان معرفی به دبیرخانه جشنواره را دارند. بر اساس آیین نامه جشنواره ۵ فیلم کوتاهی که زمان آن‌ها ۱۵ دقیقه و کمتر از آن باشد و نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم از جشن خانه سینما و جشنواره فیلم کوتاه تهران بوده‌اند واجد شرایط حضور در جشنواره فیلم فجر خواهند بود.

در متن خبر ارسالی از روابط عمومی جشنواره آمده است:

ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر، از میان فیلم‌های کوتاهی که در بخش بهترین فیلم جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشن مستقل فیلم‌های کوتاه خانه سینما نامزد بوده و به نمایش درنیامده‌اند و همچین در دوره‌های قبل متقاضی نبوده‌اند، هفت فیلم دارای شرایط حضور در بخش فیلم کوتاه این دوره بوده‌اند که از سوی انجمن سینمای جوانان و انجمن فیلم کوتاه ایران به جشنواره معرفی شدند.

اسامی هفت فیلم راه یافته به بخش فیلم کوتاه سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر به این شرح است:

فیلم کوتاه «S» به کارگردانی حامد اصلانی

فیلم کوتاه «بچه خور» به کارگردانی محمد کارت

فیلم کوتاه «تشریح» به کارگردانی سیاوش شهابی

فیلم کوتاه «تو هنوز اینجایی» به کارگردانی کتایون پرمر و محمد روحبخش

فیلم کوتاه «دریای تلخ» به کارگردانی فاطمه احمدی

فیلم کوتاه «رورانس» به کارگردانی سوگل رضوانی

فیلم کوتاه «گسل» به کارگردانی سهیل امیر شریفی

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۰ تا ۲۲ بهمن همزمان با گرامیداشت چهلمین سال انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

پاسخ ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=13077