با برگزاری آیین اختتامیه جشنواره فیلم نهج کربلا دو جایزه اصلی جشنواره به دو فیلم کوتاه ایرانی رسید.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از خبرنگار مهر، در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه نهج که چهارشنبه شب ۱۶ فروردین ماه در سالن همایش های مدینه الحسین شهر کربلا برگزار شد هیات داوران جایزه اول جشنواره (جایزه بزرگ جشنواره) را به فیلم کوتاه «نشانه‌ها» به کارگردانی یاسر طالبی اهدا کردند. همچنین انیمیشن کوتاه «پسرک» به کارگردانی مونا شاهی نیز موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم و مستند نهج توسط شبکه تلویزیونی «کربلا» وابسته به آستان مقدس سیدالشهدا(ع) از ۱۲ الی ۱۶ فروروین در کربلای معلا برگزار ‌شد.

«نشانه ها» داستان پدر و دختریست که رابطه ای معنوی با درختان جنگل برقرار کرده اند، آنها نادیدنی هایی را می بینند که از آزردگی طبیعت می گویند.

فیلم‌های حاضر در این جشنواره از سی کشور جهان و در دو عرصه اندیشه حسینی و حقوق بشر و «درستکاری و امانتداری در خدمت به مردم» شرکت کردند.

این جشنواره در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و نخستین دوره آن در تاریخ ۲۰/۳/۲۰۱۵ میلادی برابر با (۲۹/۱۲/۱۳۹۳) هجری شمسی بود. نگاه جشنواره به سینما به گونه‌ای است که پیام آور و حامل رسالتی انسانی است که وظیفه آن بنای زندگی انسانها بر أساس کرامت و خوشبختی است.

از مهمانان ایرانی جشنواره می توان به حبیب ایل بیگی، احمدرضا درویش، محمود پاک نیت و… اشاره کرد. همچنین اسماعیل براری فیلم‌ساز ایرانی از اعضای هیات داوران جشنواره بود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=6052