عصر روز سه‌شنبه ۱۲ مردادماه مراسم رونمایی کتاب «رازهای جذب اسپانسر و سرمایه‌گذار فیلم» در موسسه فیلم‌سازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج با حضور سعید عقیقی منتقد، امیرشهاب رضویان کارگردان سینما و محسن نبوی مؤلف کتاب برگزار شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، در بخش نخست ابتدا محسن نبوی ضمن خیرمقدم به حاضرین و شرکت‌کنندگان در این مراسم و تشکر از کسانی که در این راه او را یاری کردند از مریم نبوی همکار خود در این کتاب قدردانی کرد. وی این کتاب را نخستین کتاب با این موضوع و طبقه‌بندی در حوزه نشر کشور معرفی کرد و ادامه داد این مبحث با این ساختار و انسجام در نمونه کتاب‌ها و منابع خارجی نیز تابه‌حال کار نشده است و امیدوار است این مسیر برای کمک به سینمای کشور ادامه پیدا کند. او گفت که در ابتدای نگارش کتاب که حاصل استفاده از مصاحبه‌ها و منابع گوناگون داخلی و خارجی می باشد، نظرات مخالفی در مطرح شدن این موضوع و کم‌فایده بودن آن عنوان شد. اما نیاز به آشنایی با مقوله اقتصاد و مدیریت فیلم و سینما بعلاوه تجربه‌های مختلف و مشکلات فیلم‌سازان در برقراری ارتباط و داشتن دانش استاندارد او را بر آن داشت تا این موضوع را مطرح نماید و مصمم به نوشتن این کتاب شود.


پس‌ازآن سعید عقیقی فیلم‌نامه‌نویس شب‌های روشن صحبت‌های خود را آغاز نمود و کتاب «رازهای جذب اسپانسر و سرمایه‌گذار فیلم» را عجیب و درعین‌حال جالب در حوزه نشر سینمایی کشور دانست. وی افزود: «کتابی که محسن نبوی نوشته است از منظر روانشناسی مدیریت و بیزنس نگاه جدید و مطالب خوبی را برای فیلم‌سازان به‌صورت خلاصه طرح کرده است که درواقع می‌توان کتاب را به‌نوعی یک راهنما و کتابچه کاربردی و مفید برای استفاده فیلم‌سازان در حوزه اسپانسرینگ سینما و سرمایه‌گذاری دانست.» وی در ادامه عنوان کرد به‌هرحال زمانی که موضوع تازه‌ای مطرح می شود، مقاومت‌ها و مخالفت‌هایی نیز درراه خود خواهد داشت و جا افتادن این مطالب نیازمند صبر و گذر زمان است.
در بخش دوم مراسم امیرشهاب رضویان سخنان خود را آغاز نمود و گفت: «موضوعی که در این کتاب به آن پرداخته شده مقوله‌ای جدید در سینمای کشور است و جا دارد در آینده بیشتر به آن پرداخته شود چراکه نیاز آن به‌نوعی در سینمای کشور و کمک به صنعتی شدن سینما کاملاً احساس می شود.» ایشان ادامه داد مبحث اسپانسرینگ نیازمند شناخت پارامترها و اصول علمی برای بهره‌گیری در سینمای کشور است و فیلم‌ساز می‌بایست با آن به‌درستی آشنا شود.» وی در چند مثال از تجربه‌های خود در این موضوع و نمونه‌هایی از سینمای جهان نام برد که تائید کننده نیاز به استفاده از اسپانسرینگ و سرمایه‌گذاری صحیح در فیلم‌ها بود.


در مقدمه کتاب «رازهای جذب اسپانسر و سرمایه‌گذار فیلم» آمده است: «این کتاب که با رویکردی کاربردی و با استفاده از کتاب‌ها، مقالات، مصاحبه‌ها و منابع گوناگون متنوع داخلی و خارجی تهیه‌شده است؛ قصد دارد تا با معرفی و شناساندن مهارت‌ها و ابزارهای فردی و فنی، نقشه راهنمای شفافی از اصول و مبانی جذب اسپانسر و سرمایه‌گذار و متقاعد نمودن آنان برای مشارکت در پروژه فیلم ترسیم کنند.
مباحث مطرح‌شده‌ای که با اتکا به اصول کسب‌وکار و مدیریت در حوزه سینما می‌تواند فیلم‌ساز را به عنوان یک تولیدکننده کالا که فیلم‌نامه و فیلم تولید می‌کند، با کانال‌ها و روش‌های اصولی مشارکت و حضور در جریان پولی و سرمایه‌ای برای حضور در بازار فیلم آشنا نماید.»

این کتاب توسط نشر مهرگان خرد منتشر و پخش‌شده است.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=3870