اکران از ۱۹ مرداد ماه در گروه هنر و تجربه

فیلم کوتاه «باران‌های گاه به گاه» به کارگردانی کاوه دانشمند

پوستر-فیلم-کوتاه-باران‌های-گاه-به-گاه-به-کارگردانی-کاوه-دانشمند

کاوه دانشمند، متولد سال ۱۳۶۱ دانش آموخته رشته کارگردانی از شهر پراگ است و هم اکنون به عنوان فیلم نامه نویس و کارگردان در این شهر مشغول به فعالیت است. فیلم کوتاه باران های گاه به گاه اولین تجربه کارگردانی او بعد از پایان دوره تحصیل می باشد. اولین نمایش عمومی فیلم  در بخش مسابقه فیلم های کوتاه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر بوده است. این فیلم همچنین جایزه بهترین فیلم کوتاه سال را از دهمین جشن انجمن منتقدین و نویسندگان سینمایی ایران دریافت کرده است.

خلاصه داستان:

هوا به آهستگی ابری می شود و قطره های باران شیشه ماشین را اندک اندک خیس می کنند. سکوت سرد مادر دختربچه را نگران می کند و پدر دیگر تاب ادامه سفر را ندارد.

دیگر عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: تهیه کنندگان: استیو رورند، مارتین ریمن، کارگردان: کاوه دانشمند، بازیگران: ویلم اوداتنی، سندرا فریووا، زوشیا بورسکا.

فیلم کوتاه «پانصد مثقال طلا» به کارگردانی شهرزاد دادگر

پوستر-فیلم-کوتاه-پانصد-مثقال-طلا-به-کارگردانی-شهرزاد-دادگر

خلاصه داستان:

زنی در چهارمین ماه بارداری به سلامت جنین خود شک می‌کند.

یادداشت کارگردان:

تردید است یا مسوولیت‌پذیری تصمیم؟ از آن لحظه‌ای می‌گویم که باید ماشه را بکشی، تکلیف را یک سره کنی. توانت را جمع کنی و بگویی من چه چیزی را می‌خواهم.

فیلم در نگاه اول، قصه یک مادر است که نمی‌تواند یا نمی‌خواهد بپذیرد که جنینی که در شکم دارد سالم نخواهد بود. روایت پدری که می‌داند نمی‌تواند مسوولیت کودکی را بپذیرد که سالم به دنیا نخواهد آمد. ورای لایه آشکار فیلمنامه، تردید است. تردید خاکستری تصمیم. اگر سلامت باشد چه؟ اگر تمام عمر نتواند کلمه ای بیاموزد؟

تردید شکل‌های مختلفی دارد. می‌تواند در آن لحظه‌ای معنا پیدا کند که سخنی جاری نمی‌شود و سکوت یکه تاز میدان است. «پانصد مثقال طلا» برای من سراسر تردید بود. فیلم اولم بود و نمی‌دانستم چه اندازه از اندوه شخصیت‌ها را باید نمایش داد و تا کجا باید همراهشان ماند.

فیلم محصول سال نود و چهار است و جهان‌بینی آن روزهایم. تجربه بی نظیر همکاری با هنرمندان درجه یکی که هر کدامشان با دست پر آمدند و خلاقانه به تجسم تردیدهایم جان دادند.

عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: نویسنده و کارگردان: شهرزاد دادگر، تهیه کننده: سعید هنرآموز، مجری طرح: شرکت فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی هیلاج، بازیگران: الهام کردا، مرتضی اسماعیل کاشی، سیامک صفری، رابعه مدنی، بهاره ریاحی، دستیار اول و برنامه ریز: ماریا امیری، دستیار دوم کارگردان: علیرضامختاری، منشی صحنه: فاطیما قاسمی، تصویربردار: معین رضا مطلبی، صدا بردار: وحید رضویان ، تدوین گر: سپیده عبدالوهاب، صداگذار: علیرضا علویان، طراح صحنه و لباس: نازنین خزایی، طراح چهره پردازی: محمدعلی ضرابی، موسیقی: بامداد افشار، پوستر: روژان ایرجی

فیلم کوتاه «ملاقات محرمانه آقا و خانم» به کارگردانی سید سجاد حسینی

سید سجاد حسینی تاکنون کارگردانی فیلم‌هایی کوتاه چون «هِیَ هُوَ»، «زن عوضی» و تدوین بیش از ده فیلم کوتاه را در کارنامه خود دارد.

خلاصه داستان:

پسر جوانی به نام مهرداد با دختری غریبه به نام گلناز وارد خانه می شود ولی اتفاقات غیر منتظره ای رخ می دهد. مهرداد سعی در کنترل این شرایط دارد که…

یادداشت کارگردان:

ملاقات محرمانه خانم و آقا از همان ابتدا بنا بود فیلمی باشد کوچک، بی‌ادعا اما گرم و دل‌نشین. تلاش تمامی جمعِ کوچک بیست و خرده‌ای ما بر این بود؛ این‌که به نگاهِ تماشاگر احترام بگذاریم. سخت کوشیدیم در این باب. سخت کوشیدیم که قصه بگوییم؛ هرچند ساده و ــ شاید ــ بالُکنَت. اما قرارمان-هم با خودمان و هم با تماشاگر ــ این بود ــ و همچنان هست- که راست بگوییم و از راستی بگوییم؛ هرچند تلخ. ملاقات محرمانه تلخ است اما می‌کوشد تلخی‌اش را به رخ نکشد و از آن سودی نجوید ــ ان شالله. ملاقات محرمانه… تمرینی جدی برای تلفیق قصه‌گویی و ایجاز در مدیوم فیلم کوتاه بود؛ تمرینی برای خط کشیدن بر این باور که فیلم کوتاه، مدیوم خلق کاراکتر نیست؛ حداکثر فضا است. امید که مشقِ شب ما را ببینید و لذت ببرید-ان شالله…

دیگر عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: تدوینگر، کارگردان: سید سجاد حسینی، تهیه کنندگان: سید سجاد حسینی. امین حسنی، نویسندگان: سید سجاد حسینی، امیر داسدار، مشاور سناریو: اصغر عبداللهی، مشاور کارگردان: سید جمال سید حاتمی، مشاور تولید: مسعود انتظاری، مدیر تولید: امین حسنی، علی مفتخری، مدیر فیلم برداری: هاشم عطار، مدیر صدابرداری: سیامک نیازی، صداگذار: سهند رازلیقی برگی، بازیگران: شیرین اسماعیلی، نیما نادری، هادی عطایی، سایه قاسمی، ونوشه واحدی.

فیلم کوتاه «پرگار» به کارگردانی میثم عباسی

پوستر-فیلم-کوتاه-پرگار-به-کارگردانی-میثم-عباسی

میثم عباسی متولد ۱۳۶۳، فارغ التحصیل رشته سینما از دانشکده رسانه (صدا و سیما) است. پیش از ساخت نخستین فیلم کوتاه خود به نام «پرگار» به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز در حوزه سینمای کوتاه و مستند فعالیت داشته است.

خلاصه داستان:

تنها همدم یک پیرمرد تنها، پیرزنی است که هر روز صبح در مجاور خانه او به تماشای پرندگان می نشیند. اما پس از مدتی پیرمرد با مشکلی مواجه می شود که باید خود را در خانه حبس کند.

یادداشت کارگردان:

فیلم کوتاه پرگار بر اساس یک دغدغه شخصی ساخته شده، طرح اولیه قصه از بیماری پدرم گرفته شد ولی در روند نوشتن فیلمنامه شخصیت اصلی قصه در موقعیتی قرار گرفت که تقریبا هیچ شباهتی به شرایط و موقعیت پدرم نداشت اما ما به ازای واقعی این شخصیت در جامعه بسیار است به خصوص در جوامع شهری

دیگر عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: نویسنده و کارگردان: میثم عباسی، مشاور فیلمنامه: رضا صورتی، بازیگران: حسین قادری، فاطمه مرتاضی، تصویربردار: سامان احمدی، صدابردار: احمدرضا طائی، صداگذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی، تدوین و اصلاح رنگ: مجید قاسمی، منشی صحنه و دستیار کارگردان: مهرنوش معصومی، طراح صحنه و لباس: زهره رحمانی، طراح چهره پردازی: پریسا کاکوئی، طراح پوستر: حمید رجائی، ساخت آنونس: میلاد احمدوند، عکاس: حامد کبوک، تهیه کنندگان: رضا صورتی، میثم عباسی

فیلم کوتاه «پرده توری» به کارگردانی آرش محمودی

پوستر-فیلم-کوتاه-پرده-توری-به-کارگردانی-آرش-محمودی

آرش محمودی فارغ التحصیل رشته کارگردانی در موسسه سینمایی دارلفنون و دارای مدرک دیپلم کارگردانی پیشرفته از معاونت سینمایی وزرات فرهنگ و ارشاد است. ساخت چند فیلم تجربی (داستانی و مستند) کوتاه را در کارنامه خود دارد و اولین حضور در جشنواره داخلی  با فیلم  کوتاه «رویای خصوصی» اکران در نهمین جشنواره فیلم کوتاه رویش در سال ۱۳۹۳ و تندیس بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم کوتاه تجسم بصیرت (زیر نظر موسسه سینمایی دارلفنون) در سال ۱۳۹۳ از جمله سوابق وی به شمار می‌رود.

خلاصه داستان:

آخرین شب یک زوج تئاتری قبل از جدایی… مرد بیشتر مایل است تا این نمایش همچنان ادامه یابد اما زن چنین تمایلی ندارد.

یادداشت کارگردان:

شکسپیر می‌گوید دنیا تماشاخانه‌ای ست که ماهمه بازیگرانش هستیم. بازی در شام آخر چگونه خواهد بود؟ زن مایل به ادامه بازی نیست اما مرد همچنان بازی را دوست دارد.

دیگر عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از: کارگردان: آرش محمودی، نویسنده: اسماعیل فلاح پور، بازیگران: سوده ازقندی و مجتبی فلاحی، تصویربردار: محمدرضا زمانی پور، صدابردار: مهران بهروزی نیا، دستیار اول کارگردان و منشی صحنه: نازنین نوروزیان، طراح چهره پردازی: شورش معروفی، تدوین: محمدرضا زمانی پور، عکاس: محمدرضا مسگری، صداگذاری: حسن مهدوی، اصلاح رنگ و ویژوال: احمد امدادی.

پوستر-اکران-فیلم-های-کوتاه-روز---پنجگاه

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=14180