اعضای هیأت انتخاب بخش تجربه‌گرای سینمای ایران سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران مشخص شدند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، «کاظم ملایی»، «مصطفی آل‌احمد» و «سعید نجاتی» به عنوان اعضای هیأت انتخاب بخش تجربه‌گرا معرفی شدند.

بر اساس این گزارش اسامی هیأت انتخاب بخش تجربه‌گرا به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

مصطفی آل‌احمد: متولد ۱۳۴۹ در تهران، دانش آموخته نقاشی و تئاتر، فعالیت‌های سینمایی خود را با ساخت فیلم‌های کوتاه هشت‌وسی‌وپنج میلی‌متری از دهه هفتاد آغاز کرد. وی مدتی با شبکه‌های تلویزیونی اروپا در زمینه فیلم‌های مستند و انمیمیشن همکاری داشت. فیلم‌های کوتاه او به جشنواه‌های مختلفی چون مونترال (کانادا)، پوسان (کره جنوبی)، توکیو (ژاپن)، تو اکران (سوئیس)، تامپره (فنلاند)، کلارا (هند) و مونتی‌کاتینی (ایتالیا) راه‌یافت و موفق به دریافت مدال ینیکا، مدال نقره ایبنز و برنده بهترین فیلم اکسپریمنتال جشنواره ملل اتریش شد. او در اواخر دهه هشتاد اولین ساخته بلند سینمایی‌اش «پوسته» را کارگردانی کرد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت. آل احمد همچنین با شبکه‌های تلویزیونی آلمان و فنلاند همکاری داشته و برای آن‌ها فیلم‌های مستند و انیمیشن ساخته است. وی همچنین عضو هیأت مؤسس انجمن فیلم کوتاه ایران است.

کاظم ملایی: متولد ۱۳۶۰ در سبزوار، دانش‌آموخته رشته کارگردانی سینما از دانشگاه سوره تهران است. وی با فیلم «منها» توانست تندیس بهترین فیلم کوتاه تجربه‌گرا از بخش‌های ملی و بین‌المللی «بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران» و تندیس بهترین کارگردانی تجربه‌گرا از «چهاردهمین جشن بزرگ خانه سینما» را دریافت کند. این فیلم در هشتمین جشنواره فیلم اردیبهشت و نخستین جشنواره فیلم کوتاه سوره به عنوان «بهترین فیلم جشنواره» برگزیده شده است. «Delete» آخرین ساخته این کارگردان در دومین جشنواره بین‌المللی فیلم آپولونیا، نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ایران-آمریکا به عنوان بهترین فیلم کوتاه جشنواره و در هفتمین جشنواره سراسری فیلم وارش به عنوان بهترین فیلم تجربه‌گرا انتخاب شده است. او با فیلم دیلیت دیپلم افتخار بهترین فیلم از چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم ملل اتریش و نیز تندیس بهترین فیلم تجربه‌گرا و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از «بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» کسب کرده است.

سعید نجاتی: متولد ۱۳۶۰، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته سینما از دانشگاه سوره تهران است. پژوهش، نویسندگی، کارگردانی و تدریس مجموعه آموزشی درباره سینما (اصطلاحات سینمایی و تحول بیان سینما) در برنامه سفید به تهیه کنندگی شبکه آموزش، مدرس انجمن سینمای جوانان ایران در دفاتر قم و تهران و برگزاری چندین کارگاه آموزش درباره سینما. ساخت ۱۲ فیلم کوتاه داستانی و تجربه‌گرا، شرکت در بیش از ۹۰ جشنواره ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، ساخت بیش از ۱۲۰ فیلم مستند، تیزر ونماهنگ برای نهادهای دولتی و خصوصی، شرکت در بیش از ۱۱۰ فیلم به‌عنوان: طراح صحنه، تصویربردار، تدوینگر، مدیرتولید و مشاور کارگردان از سوابق نجاتی است. دریافت ۳۵ جایزه ملی و بین‌المللی و همکاری با مسعود مددی در تهیه سرفصل آشنایی با سینمای تجربه‌گرا برای دوره آموزش فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران در سال ۱۳۹۴.

گفتنی است، از مجموع ۱۲۹ فیلم راه یافته به بخش ملی، ۱۴ اثر به بخش تجربه‌گرا راه پیدا کرده‌اند.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=1453