دو انیمیشن کوتاه استاپ موشن از ایران در بخش مسابقه هفتمین جشنواره کریستال پالاس انگلستان راه یافتند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، جشنواره فیلم بین‌المللی کریستال پالاس انگلیس در شهر لندن برگزار می‌شود و شمایی از بهترین فیلم‌های مستقل جهان را به نمایش می‌گذارد. این فستیوال یکی از جالب‌ترین رویدادهای فرهنگی لندن است و با انتخاب فیلم‌های باکیفیت در ۹ بخش مختلف برگزار می‌شود. این جشنواره از سال ۲۰۰۹ فعالیت خود را آغاز کرده است

بخش «شب انیمیشن» این فستیوال روز شنبه چهاردهم ماه نوامبر در استنلی هالز برگزار می‌شود. انیمیشن‌های کوتاه «لیما» به کارگردانی افشین روشن بخت و وحید جعفری و «دختر آت‌آشغالی» ساخته محمد زارع و شلاله خیری در بخش مسابقه انیمیشن این جشنواره با عنوان «شب انیمیشن» با ۱۶ انیمیشن کوتاه دیگر رقابت خواهند کرد.

لیما انیمیشن ۱۴ دقیقه‌ای در مورد شخصیتی است که سعی می‌کند خاطرات پدر ازدست‌داده‌اش را زنده نگه دارد. مراحل ساخت این انیمیشن حدود دو سال به طول انجامیده است. آهنگسازی این اثر را stein thor  نوازنده پیانو و رهبر ارکستر  اهل ایسلند انجام داده است. 

عوامل این انیمیشن کوتاه عبارت‌اند از: نویسنده، تهیه‌کننده، کارگردان  و ساخت عروسک و صحنه: افشین روشن بخت و وحید جعفری، انیمیت: افشین روشن بخت و وحید جعفری، آهنگساز:stein thor، تصویربردار: امیر حسن عابد، تدوین و کامپوزیت: جواد شریعت پناه، جلوه‌های ویژه: مهدی یعقوبی، پوشش عروسک‌ها: آزیتا بردجی، طراحی شخصیت: وحید جعفری، صداگذار: افشین روشن بخت.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=1612