آیدا پناهنده کارگردان فیلم تحسین‌شده «ناهید» کارگاه انتقال تجربه را با موضوع ساخت فیلم کوتاه و مستند تا اولین فیلم بلند سینمایی در تاریخ ۲۶ دی‌ماه در پردیس سینما ملت برگزار می‌کند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از خبرگزاری مهر، فیلم مستند «اتاق امن» به کارگردانی آیدا پناهنده و ارسلان امیری و فیلم کوتاه «پانصد مثقال طلا» ساخته شهرزاد دادگر، شنبه ۲۶ دی‌ماه ساعت ۱۷ در هفتمین جلسه باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر در پردیس ملت برگزار می‌شود.

در ابتدای این برنامه، فیلم کوتاه «پانصد مثقال طلا» و فیلم مستند «اتاق امن» به نمایش درمی‌آید و در بخش دوم برنامه، آیدا پناهنده کارگردان سینما کارگاه انتقال تجربه را با موضوع ساخت فیلم کوتاه و مستند تا اولین فیلم بلند سینمایی برگزار می‌کند.

فیلم کوتاه «پانصد مثقال طلا» به کارگردانی شهرزاد دادگر و تهیه‌کنندگی سعید هنرآموز داستان زوج جوانی است که در آستانه چهارماهگی بارداری متوجه احتمال ابتلا جنین به سندرم دان می‌شوند. آن‌ها چند روز فرصت دارند تا در مورد سرنوشت نوزادشان تصمیم بگیرند. مرتضی اسماعیل کاشی، الهام کردا، سیامک صفری، بهاره ریاحی و رابعه مدنی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم مستند ۴۰ دقیقه‌ای «اتاق امن» به تهیه‌کنندگی جعفر صانعی مقدم تولید شده و درباره تأثیر سازمان‌های مردم نهاد بر مسئله کودکان کار و تلاش‌های یکی از داوطلبان فعال است.

باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر، پاتوق آموزشی و نمایشی فیلم‌های کوتاه و مستند است که هر ۱۵ روز یک بار در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

در این سلسله جلسات علاوه بر نمایش فیلم، کارگاه‌های آموزشی فیلم‌سازی به‌صورت رایگان و برای عموم فیلم‌سازان جوان برگزار می‌شود.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2265