در پی استقبال مخاطبان تهرانی مستندهای برگزریده نهمین جشنواره «سینما حقیقت» به منظور گسترش دامنه مخاطبان سینمای مستند در پنج شهر ایران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، جعفر صانعی مقدم با اشاره به ویژگی‌های برنامه اکران مستندهای منتخب جشنواره «سینما حقیقت» در پنج شهر کشور گفت: اصلی ترین اهداف ما برای به نمایش گذاشتن این مستندها ایجاد انگیزه و نگاه جدی به اکران و نمایش جدی فیلم‌های مستند در شهرستان‌ها، به نمایش گذاشتن آثار سینمای مستند برای فیلم‌سازان و هنرجویان جوان‌تر که موجب شکوفایی استعدادها و گسترش دید سینمای جوانان خواهد شد و البته توجه به این مسئله است که بسیاری از آثار موفق سینمای مستند در همین شهرستان‌ها و با پرداختن به موضوعات متنوع مطرح در این شهرستان‌ها تولید شده‌اند. چرا که ما مستندسازان بسیار خوبی در سراسر ایران داریم که به موضوعات متنوعی از طبیعت و محیط زیست تا مسائل اجتماعی و تاریخی می‌پردازند. این در شرایطی است که این آثار عمدتا در تهران به نمایش درمی‌آیند و فرصت نمایش جدی آن‌ها در سایر شهرهای ایران و به خصوص مناطقی که این فیلم‌ها در آنجا ساخته شده فراهم نمی‌شود. پس ما باید تلاش کنیم با برگزاری برنامه‌هایی این چنین فرهنگ مستند بینی و پرداخت مسئله از طریق سینمای مستند را در بین مخاطبان ایجاد کنیم. روندی که امیدواریم به اکران به همراه بلیط فروشی برای فیلم‌های مستند در سراسر کشور منجر شود.

وی افزود: علاوه بر این به همراه نمایش این آثار برنامه‌های جنبی چون برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تقدیر از هنرمندان مستندساز در برخی شهرها در نظر گرفته شده که به مورد توجه قرار گرفتن این رویداد و دست یابی هر چه بیشتر به اهداف آن کمک خواهد کرد.

صانعی‌مقدم ادامه داد: پنج شهر زاهدان، رشت، اهواز، ایلام و اصفهان برای نمایش مستندهای برگزیده جشنواره «سینما حقیقت» اعلام آمادگی کردند و طبق جدول زمان بندی، نمایش این آثار از فردا ۱۲ اسفندماه در چهار شهر آغاز شده است. اما نمایش آثار برگزیده جشنواره «سینما حقیقت» در استان اصفهان به دلیل همزمان شدن با برگزاری جشنواره فیلم کوتاه «حسنات» با تاخیر و از ۱۶ اسفند آغاز می‌شود.

علاقه‌مندان در این شهرها می‌توانند علاوه بر به تماشا نشستن ۱۰ مستند بلند، مستندهای کوتاهی چون «چغامیش» به کارگردانی آریان عطارپور، «زندگی در جزر» به کارگردانی سعید آلبو العبادی، «قلمرو سلطان» به کارگردانی روح الله موسوی، «میراث من آواز» به کارگردانی فاطمه موسوی، «بلانسبت شما» به کارگردانی مهدی بوستانی، «برد» به کارگردانی حمید جعفری، «زخم» به کارگردانی سید مهدی موسوی و «74» به کارگردانی ستار چمنی گل را به تماشا بنشینند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2566