سه کارگردان و یک بازیگر زن بخش مسابقه فیلم کوتاه و سینه فونداسیون کن ۲۰۱۶ را داوری خواهند کرد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، ماریا خوزه کروز بازیگر کاندایی فرانسوی، ژان ماری لاریه کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی، رادو مونتین کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس رومانیایی و سانتیاگو لوزا کارگردان، نمایش‌نامه‌نویس و نویسنده آرژانتینی چهار داور بخش مسابقه فیلم کوتاه و سینه فونداسیون این دوره جشنواره کن خواهند بود.

نائومی کاواسه فیلم‌ساز ژاپنی نیز ریاست هیات داوران این دو بخش را برعهده دارد.

این هیات داوران طی مراسمی که در تاریخ ۲۰ می برابر با ۳۱ اردیبهشت در سالن اومیر کاخ جشنواره برگزار خواهد شد سه فیلم کوتاه برگزیده بخش مسابقه سینه فونداسیون را معرفی خواهند کرد. همچنین فیلم کوتاه برنده نخل طلای بخش مسابقه فیلم کوتاه را نیز در مراسم اختتامیه این دوره جشنواره که در تاریخ ۲۳ می برابر با ۳ خرداد برگزار خواهد شد معرفی می‌شود.

ماریا خوزه کروز بازی در فیلم‌های مطرحی چون «آرارات» به کارگردانی آتوم اگویان را در کارنامه خود دارد. وی همچنین برای بازی در فیلم «تهاجم بربرها» به کارگردانی دنیس آرکاند نخل طلای بهترین بازیگر زن در کن ۲۰۰۳ را کسب کرده است. ژان ماری لاریه کارگردانی دو فیلم را در کارنامه خود دارد و در سال ۲۰۰۵ با فیلم «نقاشی کردن یا عشق بازی» به کارگردانی مشترک آرنود لاریه در بخش مسابقه کن حضور داشته است. رادو مونتین به عنوان فیلم‌نامه‌نویس فیلم «سه شنبه، بعد از کریسمس» در بخش نوعی نگاه کن ۲۰۱۰ و به عنوان کارگردان با فیلم «یک طبقه پایین‌تر» در بخش نوعی نگاه کن ۲۰۱۵ حضور داشته است. سانتیاگو لوزا نیز با فیلم «لب‌ها» به کارگردانی مشترک اوان فاند در بخش نوعی نگاه کن ۲۰۱۰ حضور داشته است.

فرشته پرنیان با فیلم کوتاه «آرام»، حمید احمدی با فیلم کوتاه «در تپه‌ها» در بخش مسابقه سینه فونداسیون و علی عسگری و فرنوش صمدی با فیلم کوتاه «سکوت» در بخش مسابقه فیلم کوتاه، چهار فیلم‌ساز ایرانی هستند که در جشنواره کن ۲۰۱۶ حضور دارند.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=2987