جشنواره «انیمیشن و کمیک لیبو» در چین در پایان این دوره خود، سه جایزه به انیمیشن‌های کوتاه ایرانی اعطا کرد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، این جشنواره که توسط انجمن بین‌المللی فرهنگ و چندرسانه‌ای و همچنین گروه توسعه گردشگری منطقه لیبو برگزار می‌شود، بر فیلم‌های مربوط به کودک تمرکز دارد. هدف از این جشنواره کشف و آموزش استعدادهای هنری نوجوان و آماتور از طریق این پلت فرم است و علاوه بر رقابت بین‌المللی، دارای نمایشگاه، پخش فیلم، مستر کلاس‌های آموزشی بین‌المللی، اردوهای تابستانی انیمیشن و … است. این دوره  از جشنواره ۶ آگوست در منطقه لیبو در پکن چین برگزار شد.

بر همین اساس انیمیشن کوتاه «کودکان بلوط» به کارگردانی سعادت رحیم زاده مدال نقره این جشنواره را به‌صورت مشترک با اثری از هند به دست آورد و انیمیشن‌های «خانم گل میخکی» به کارگردانی سارا طبیب زاده و «گل‌وبلبل پشت و رو نداره» به کارگردانی مهدی آقاجانی نیز همراه با هشت اثر دیگر موفق به دریافت جایزه ویژه جشنواره شدند.

اسامی برندگان اصلی این جشنواره به شرح زیر است:

مدال طلا: شفق شمالی (روسیه)

مدال نقره: چایا (هند)، کودکان بلوط (ایران)

مدال برنز: شاهزاده کوچک (کره)، چمنزار (چین)

جایزه ویژه: جاشوای من (کره)، خانم گل میخکی (ایران)، کرگدن و آبمیوه (روسیه)، چه اتفاقی برای آنی افتاده؟ (تایوان)، حیوانات کجا می‌روند؟ (روسیه)، خرگوش‌ها و گرگ (روسیه)، دادو (هند)، گل‌وبلبل پشت و رو نداره (ایران)، پنگوئن کثیف (روسیه) و کاغذ جنگل (تایلند).

پخش بین‌المللی انیمیشن کوتاه «خانم گل میخکی» را فیدان فیلم برعهده دارد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=3933