در آستانه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، بنیاد سینمایی فارابی با مشارکت انجمن سینمای جوانان ایران برای فراهم آوردن زمینه‌های مناسب جهت حضور فعال نوجوانان مستعد و علاقه‌مند به فیلم‌سازی و کشف استعدادهای نهفته آنان و همچنین یافتن ایده‌های ناب و جدید در عرصه سینمای نوجوانان اقدام به برگزاری نخستین دوره از مسابقه المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان کشور می‌کند.

 

چگونه می‌توانیم در مسابقه شرکت کنیم:

۱- چنانچه ۱۲ تا ۱۹ سال دارید، یعنی متولد سال‌های (۱۳۷۵ الی ۱۳۸۲) هستید، می‌توانید در این مسابقه شرکت کنید.

۲- ابتدا باید فرم ثبت‌نام را با مراجعه به دفاتر انجمن سینمای جوانان استان خود پر کنید.

۳- کارگروه انجمن سینمای جوانان استان با شما تماس می‌گیرد تا طرحتان را برای ساخت یک فیلم ۳ دقیقه‌ای شفاهاً برایشان تعریف کنید، انتخاب شما در این مرحله بستگی به نظر این کارگروه دارد، پس سعی کنید طرحتان را خوب تعریف کنید.

۴- شما در انتخاب طرح آزاد هستید و می‌توانید درباره هر موضوعی که در دست دارید فیلم بسازید.

۵- چنانچه به امید خدا انتخاب شدید، به‌طور رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در یک کارگاه آموزشی ــ مشورتی شرکت می‌کنید تا آمادگی بیشتری برای ساخت فیلم پیدا کنید.

۶- از هر استان سه فیلم از سوی انجمن سینمای جوانان ایران انتخاب و در بخش مسابقه المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان شرکت داده خواهد شد.

۷- اگر قبلاً فیلمی تا زمان ۳ دقیقه ساخته‌اید، چه بهتر می‌توانید همان فیلم را به دفتر انجمن ارائه دهید.

۸- فیلم‌های تولیدی هر استان توسط کارگروه هر استان انتخاب و در جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مورد داوری قرارگرفته و سپس آثار برگزیده در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نمایش درخواهد آمد.

 

مهلت ثبت‌نام:

مهلت ارائه فرم شرکت تا تاریخ ۳۰/۴/۱۳۹۴

گفتگوی حضوری و شرکت در کارگاه‌های آموزشی از ۱/۵/۱۳۹۴ تا ۱۵/۵/۱۳۹۴

آخرین‌مهلت ارائه فیلم‌های تولیدی ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۴

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=518