فیلم کوتاه «بیماری» از جدیدترین تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی میلاد ستوده و سجاد ستوده، با بازی «بابک حمیدیان» آماده نمایش عمومی شد.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سجاد ستوده درباره موضوع این فیلم اذعان داشت: داستان فیلم کوتاه «بیماری» پیرامون شهری است که بیماری عجیبی در آن شایع شده و مردی تلاش می‌کند همسرش را از این بیماری نجات دهد.

وی افزود: به‌واسطه ارتباط مضمونی، می‌توان فیلم کوتاه «بیماری» را ادامه فیلم «سایه‌ها هر جا بخواهند می‌روند» دانست؛ با این تفاوت که این اثر در قالب داستانی ساخته شده است و روایت آن پررنگ‌تر از فیلم سایه‌ها است.

این کارگردان خاطرنشان کرد: «بیماری» دارای فیلم‌نامه‌ای کامل بود و تصویربرداری کاملاً بر اساس استوری‌بورد پیش رفت. همچنین به دلیل تصویربرداری در شب، نورپردازی پُر کنتراست و استفاده مناسب از جلوه‌های ویژه بصری در راستای ویژگی‌های دراماتیک اثر، از خصوصیات این فیلم است.

ستوده تأکید کرد: بزرگ‌ترین چالش پیش‌روی گروه تولید، انتخاب لوکیشن مرتبط با فضا و ترکیب‌بندی فیلم بود، زیرا قصد داشتیم با استفاده از ترکیب‌بندی تصاویر، بار دراماتیک اثر را بیشتر کنیم. به همین دلیل بیش از یک ماه و نیم زمان صرف انتخاب لوکیشن‌های موردنظر شد.

وی در پایان، از بابک حمیدیان، بهارک صالح‌نیا و آناهیتا قره‌گوزلو به‌عنوان بازیگران این فیلم یاد کرد و افزود: برای انتخاب بازیگر اصلی به فردی احتیاج داشتیم که ویژگی‌های موردنظر نقش را داشته باشد که درنهایت بابک حمیدیان بهترین فرد برای ایفای این نقش تشخیص داده شد و ایشان نیز با حسن نیت تمام پذیرفت و به‌خوبی با ویژگی‌های کار و شرایط خاص این فیلم هماهنگ شد.

گفتنی است که عوامل تولید فیلم کوتاه «بیماری» عبارت‌اند از: نویسنده و کارگردان: میلاد ستوده و سجاد ستوده، مدیر تصویربرداری: مرتضی هدایی، تدوینگر: سیاوش کردجان، طراحی و ترکیب صدا: رامین ابوالصدق، صدابردار: سعید بجنوردی، طراح صحنه و لباس: امیرمسعود توسلی، طراح چهره‌پردازی: محمود دهقانی، مدیر تولید: سمیرا قربان‌نژاد، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: سیاوش بهنام‌نژاد، جلوه‌های ویژه بصری: محمد ثانی‌فر، موسیقی: پویان توسلی، عکاس: علی سجادی، تهیه‌کننده: میلاد ستوده، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=527