با برگزاری آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات برگزیدگان این دوره معرفی شدند.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، اسامی برگزیدگان این دوره جشنواره در بخش‌های مسابقه اصلی عبارتند از:

فیلم‌های برگزیده بخش داوران جوان:

در بخش داستانی، فیلم کوتاه «حفره مشترک» به کارگردانی اسما ابراهیم زادگان از تهران موفق به دریافت لوح سپاس، یادمان جشنواره و جایزه نقدی شد

در بخش مستند، مستند کوتاه «قصه یک مرد» به کارگردانی عطا مهراد و سیاوش جمالی از تهران موفق به دریافت لوح سپاس، یادمان جشنواره و جایزه نقدی شد

در بخش انیمیشن، انیمیشن کوتاه «لایت سایت» به کارگردانی سید مسلم طباطبایی از تهران موفق به دریافت لوح سپاس، یادمان جشنواره و جایزه نقدی شد.

بخش مسابقه فیلم‌نامه:

بهترین فیلم‌نامه، فیلم‌نامه «ناسور» اثر مجتبی حیدری و جبار اجاقلو از زنجان موفق به دریافت دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی شد

مقام دوم به فیلم‌نامه «انتهای کوچه بن بست» اثر نازنین فرخلو از هشتگرد موفق به کسب لوح سپاس، یادمان جشنواره و جایزه نقدی شد.

مقام سوم به فیلم‌نامه «آتن» اثر حسین شاعری از تهران موفق به کسب لوح سپاس، یادمان جشنواره و جایزه نقدی شد.

جایزه ویژه هیأت داوران در بخش فیلمنامه نیز به «دو» اثر سپیده اقبالی از تهران رسید و لوح سپاس، یادمان جشنواره و جایزه نقدی به این نویسنده تعلق گرفت.

بخش مسابقه مستند:

جایزه بهترین فیلم مستند به «راه بی عبور» به کارگردانی محمدرضا حافظی از خرم آباد رسید و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به این فیلم‌ساز اهدا شد.

همچنین جایزه بهترین کارگردانی مستند به «قصه یک مرد» به کارگردانی عطا مهراد و سیاوش جمالی از تهران رسید و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به آن‌ها تعلق گرفت.

جایزه بهترین تحقیق و پژوهش مستند نیز به «لبخند سرد محافظ» از مظفر حسینخانی هزاوه از اراک رسید و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مستندساز اهدا شد.

بخش مسابقه انیمیشن:

جایزه بهترین فیلم پویانمایی به «پیراکانتا» اثر نگاره حلیمی از تهران شد رسید و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به این اثر تعلق گرفت.

جایزه بهترین کارگردانی پویانمایی به «آقای بنفش» اثر عباس جلالی یکتا و حجت اعظم پور از تهران رسید و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به این خالقان این اثر اهدا شد.

همچنین جایزه ویژه هیأت داوران در بخش پویانمایی به «لایت سایت» اثر سید مسلم طباطبایی از تهران تعلق گرفت و لوح سپاس، یادمان جشنواره و جایزه نقدی به او اهدا شد.

 بخش مسابقه داستانی:

جایزه بهترین فیلم داستانی به فیلم کوتاه «نسبت خونی» به کارگردانی حسین امیری و پدرام پورامیری از کرمان رسید و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به این فیلم اهدا شد.

همچنین جایزه بهترین کارگردانی فیلم داستانی به فیلم کوتاه «دختری در میان اتاق» به کارگردانی کریم لک زاده از تهران رسید و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به این کارگردان اهدا شد.

جایزه بهترین فیلم‌نامه به فیلم کوتاه «سبز کله غازی» اثر آرمان خوانساریان از تهران رسید و دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به این اثر اهدا شد.

همچنین جایزه ویژه هیئت‌داوران در بخش داستانی به فیلم کوتاه «کورسو» اثر حامد اصلانی از تهران تعلق گرفت و لوح سپاس، یادمان جشنواره و جایزه نقدی به این فیلم اهدا شد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=5884