فیلم کوتاه «چند گره دورتر» به کارگردانی منصور فروزش از جمله فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه جشنواره فیلم کورک ایرلند خواهد بود.

به گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، علاوه بر فیلم کوتاه «آرا» به کارگردانی یوسف کارگر، فیلم کوتاه «چند گره دورتر» در جشنواره کورک که به عنوان یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی جهان و از جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار است نمایش داده می‌شود.

این جشنواره در سال ۱۹۵۶ در شهر کورک ایرلند تاسیس شده و سالانه بیش از ۲۰۰ فیلم بلند، کوتاه و مستند را از سرتاسر جهان به نمایش می‌گذارد و علاوه بر بخش رقابتی، دارای بخش‌های مختلف چون بازار، ورکشاپ و … است.

داستان فیلم «چند گره دورتر» چنین است: حاج حبیب دیروز مرده و حالا هاشم پسر بزرگش که سال‌هاست جزیره را ترک کرده آمده تا جنازه پدرش را به بندر ببرد چون دلش نمی‌خواهد هیچ وابستگی‌ای به جزیره‌ای داشته باشد که این روزها مورد مناقشه کشورهای دور و برش است. در نهایت عطیه خواهر هاشم با او درگیری پیدا می‌کند، اما هیچ کس جلودار او نیست….

منصور فروزش فیلم‌ساز کوتاه در چندین جشنواره بین‌المللی داور بخش فیلم کوتاه بوده است و فیلم‌هایش در کشورهای مختلفی به نمایش درآمده‌اند که بنگلادش، استرالیا، اسپانیا، بحرین، ترکیه، فرانسه، ایتالیا، آمریکا، برزیل، چین و… از جمله آن‌ها هستند.

شصت و دومین جشنواره بین‌المللی کورک ۱۰ تا ۱۹ نوامبر ۲۰۱۷ برابر با ۱۹ تا ۲۸ آبان در شهر کورک ایرلند برگزار خواهد شد

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=9000