آیین یادبود هنرمند فقید، حسن رشیدقامت در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

به‌گزارش فیدان وب‌سایت تخصصی فیلم کوتاه، به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، روز سه‌شنبه ۲۱آذرماه، مراسم گرامی‌داشت کارگردان و بازیگر سینما، توسط دوستان و فیلم‌سازان عرصه فیلم کوتاه و بلند برای هنرمند شادروان، حسن رشیدقامت، از فیلم‌سازان و اعضای قدیمی انجمن، در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.
روان‌شاد حسن رشید‌قامت، زاده ۱۳۴۹ شیراز بود. وی فعالیت هنری خود را از تئاتر مدرسه آغاز کرد و در سال ۱۳۶۵ به انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر شیراز پیوست. این هنرمند فقید در سال‌های فعالیت خود در انجمن، فیلم‌های کوتاه متعددی ساخت؛ از جمله ۴ فیلم کوتاه ۸میلیمتری همچون «سینما چیه»، آرزو و … که جوایز متعددی کسب کردند، فیلم کوتاه ۱۶میلیمتری «چشم‌های پریشان» و فیلم کوتاه ۳۵میلیمتری «یک بعدازظهر داغ» که در بیش از ۲۰ جشنواره بین‌المللی مانند لوکارنو، بارسلونا و هامبورگ شرکت داشته است.
رشیدقامت در فیلم‌های سینمایی بلندی همچون «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین»، به‌عنوان بازیگر، «زمانی برای مستی اسب‌ها»، به‌عنوان تدوین‌گر و بازیگر و «آوازهای سرزمین مادری‌ام» و فیلم سینمایی ” یک کامیون غروب” به‌عنوان بازیگر، حضور داشته است.
مستند بلند «در باغ‌های شیراز» و فیلم‌های کوتاه «چشم شیشه‌ای»، « قرعه فال»، «چشمان پریشان»، «در آستانه» و «هر اتاقی مرکز جهان است» از دیگر آثار این هنرمند هستند. وی همچنین تدوین‌ فیلم‌های کوتاه «دایره»، «قاب سبز»، «رنگین‌کمان»، «سمفونی مرگ»، «سکوت آینه‌ها»، «فصل بی‌تو»، «روز برمی‌آید» و «مترسک» را در کارنامه خود دارد.

انجمن سینمای جوانان ایران ضمن تسلیت به بازماندگان آن عزیز سفر کرده و همه فعالان عرصه فیلم کوتاه، از تمامی هنرمندان و خانواده فیلم کوتاه، اعضای انجمن و دوستان و علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا در این مراسم که روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه ساعت ۱۶، در محل سالن ناصری خانه هنرمندان برگزار می‌شود، شرکت کنند.در ضمن دو فیلم کوتاه ایشان به‌نام‌های ” یک بعد از ظهر داغ” و “درآستانه” در این مراسم به‌نمایش درخواهد آمد.

پیوند کوتاه: https://www.fidanfilm.ir/?p=9471